Lysglimt i øyet

#lysglimt #fluer #flyers #tåkesyn #engstelse #øyelege #netthinneløsning #glasslegeme

Jeg satt der om kvelden i sofaen og så vekselvis på TV og iPhone.
Plutselig glimtet det til i øyekroken.
Det var ikke jeg som fikk en lys ide, det var reelle lysglimt, som lyn fra klar himmel.

Det var lyn ut mot høyre, og fortsatte og fortsatte…

Må som regel pusse brillene ofte pga uklarhet, men nå ble ikke flekkene midt i synsfeltet borte. Tok av meg brillene, og flekkene / fluene var der fortsatt mot den hvite veggen. De beveget seg med pupillen på høyre øye. Hjelp!

Med Google-verktøyet lett tilgjengelig i fanget, søkte jeg på “lysglimt i øyet” og “flekker i synsfeltet”.

Jeg tenkte det verste og så for meg både netthinneløsning og glasslegemeavløsning og lærte mye om øyets anatomi som jeg ikke tidligere visste.

I beste fall kunne det jo også være “ufarlige og forbigående flekker i hornhinnen, linsen eller glasslegemet”. Jeg kan forklare mye om disse tilstandene etter et par timer med nettsøk den kvelden, men avstår fra det.

Det ble akutt-time hos lege dagen etter og så henvisning til øyelege.

Så 9 lange dager å vente på undersøkelse……

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg