Tog for tog

Å kjøre tog er nå vanligvis greit. Det går på skinner, så fremt det går.

Dro til «storbyen» igjen i går, med tog. Overnattet der på grunn av tidlig time på Ullevål sykehus i dag. Sykehusbesøket skal jeg fortelle mer om senere.

Det er så greit med tog fra Hamar til Oslo. Og det er en avgang hver time vanligvis. Søndag tok jeg 10-toget.

Det var ganske så fullt, men fikk plass. Mange Rosenborgfans ombord. Cupfinale i fotball. Traff en bekjent fra Hamar også, så ble trivelig tur.

Heldigvis var det ikke noe jeg skulle rekke i går. Og godt var det. Underveis ble det kunngjort via høyttaleren at toget ikke gikk lenger enn til Lillestrøm. Der måtte jeg og alle passasjerene over på nytt tog for å komme oss videre. Det ble altså «tog for tog» og ikke «buss for tog» denne gangen. Greit nok. Kom meg fram. Og de som skulle på fotballkamp rakk det sikkert også.

10 kommentarer
    1. Tog er greit. Når de går. Sitter på ett nå. Måtte dra tidlig pga. punktvise togstreiker – for å nå flyet hjem til Norge. Så denne dagen kommer nok til å merkes :). Lykke til på sykehuset.

    2. Mari: Sitter på toget nå. I rute. Er vanligvis det da, til Hamar 🙂 Ble grundig undersøkt på Ullevål. Gikk greit. Skal bruke tida på toget nå til å skrive et innlegg om det 🙂

    3. Glad jeg ikke må ta så mye tog…men..de er gode å ha…og så lenge det går et annet tog for toget..eller buss for toget..så går det vel bra…

    4. Ingrid: Det var det, Ingrid. Måtte anonymisere deg, vet du 😉 Ikke sikkert du vil være del av bloggen min…hehe…Tusen takk! Ha en fin kveld 🙂 Og snakkes sikkert snart!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg