Litt mye puddel?

Jeg må innrømme det. Jeg har kjøpt ferdig pepperkakedeig i år. Gjorde det i fjor også 😉 Det morsomme er å bruke formene. Og enda morsommere…og bedre, er det å se det ferdige resultat…samt å smake. Men deigen er jo også god. Smaker alltid på den underveis i prosessen.

Har stjerneform og en del andre varianter. Men “stjerna” blant mine pepperkakeformer er definitivt puddelforma !

Den kjøpte jeg via internettet hos en nettbutikk i Sverige i fjor. Fikk tips via en puddelside på Facebook. Måtte bare ha. Dere som har lest bloggen min før, vet at jeg har mellompuddelen Barney.

Nå er det slik at pepperkaker inneholder mange ingredienser som ikke passer for en hunds mage, så han får ikke smake. Men han hadde store forhåpninger om det så det ut som.

Det som er så fint med pepperkaker er at de er så holdbare. Slipper å kaste dem eller gi dem til fuglene over jul. Tror ikke akkurat det er noe bra mat for fugler heller.

Da har jeg kaker leeenge…..

Vet du hva jeg også gleder meg til? Pepperkaker med blåmuggost er skikkelig godt! Har du prøvd det?

20 kommentarer
    1. God morgen, Gunna :o)
      SÅ nydelige puddelpepperkaker! Og jeg er helt enig – deigen er SÅ god, namnam <3 Skal kjøpe pepperkakedeig jeg også. Ikke gjort på årevis, siden unga var små. Har sikkert noen former fra den gang 🙂
      God torsdag til deg og Barney!
      NB: Har ikke smakt pepperkake og blåmuggost 😉

    2. Artig med pepperkakepuddel :). Vurderer pepperkaker i år jeg også, men syns jeg må ha minst en av «barna» med på det. Ha en god torsdag :))).

    3. Koselig med pepperkaker, og den ferdige deigen er god som gull. Jeg skal bare ha litt til hjerter i vinduene og da er det så lettvint! Kos deg med pudler og ost!

    4. Skal si du hadde noen originale pepperkakeformer! Puddel og kjøttbein – har aldri sett det tidligere. Her i huset varer aldri småkakene lenge. Kjærringa er hekta, så det er igrunnen bare dumt å ha noe i boksene. Om en skal tenke vekt og sunnhet og slikt. Men det skal en jo ikke før etter nyttår. Er det ikke sånn? 😉 Jeg liker ikke muggoster, så nei, det der har jeg ikke smakt.

    5. For en herlig form 🙂 Skikkelig bra! Og så mange pepperkaker 😀 Jeg er forresten blitt flyttet på nye plattformen til blogg.no så kommer ikke opp i feeden deres. Man må søke meg opp. Alle blir flyttet over..

    6. Pepperkakedeig er kjempegodt, ja nesten all slags kakedeig. Og pepperkaker med blå muggost er også godt. Har du prøvdtilslørte bondepiker hvor kavringen er byttet utmed pepperkakebiter/ smuler

    7. Kjempefin pepperkakepuddel. Har aldri sett slik 🙂 Vi skal steke pepperkaker i helgen vi, og det er en kjempekoselig førjulsaktivitet.
      Selv om pepperkakene ikke blir spist, så er det lukten jeg vil ha i huset 🙂
      Ønsker deg en kjempefin og god natt <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    8. Toril sin hverdag med musikken og kattene: Ja ikke sant at den er fin? Svensk. Lukta er god. Enig i det. Men spiser litt av og til også, men helst ikke for ofte. God fredag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg