Dagen i dag…..

Jeg fant ei bittelita bok i skuffen. Den inneholder visdomsord av forskjellige personer. Boka heter “MOR…Ord om kjærlighet og takknemlighet….fra hjertet.” Må ha fått den av barna en gang.

Du kan lese teksten på bildet over her, så må vel ikke gjenta det.

Jeg føler at jeg trenger sånne visdomsord rett som det er. Jeg må bli minnet på nettopp dette. Men som jeg har uttalt i tidligere innlegg, har jeg blitt mye flinkere med åra. 

Fra fortida bør jeg helst bare ta med meg det jeg kan lære av…. for å komme meg videre. Og selvsagt gode minner. 

I dag er i dag, ferdig med det. Den må leves her og nå uten bekymring for hverken fortid eller framtid.

Det er så lett å si, men hva kan jeg gjøre med det som har skjedd og det som kanskje skjer? Det er i dag jeg kan ta beslutninger.

Det kan jo hende at noen av beslutningene gjelder framtida, men det er ikke bekymringer. Det er logistikk og planlegging.

Godt med et lite avbrekk fra alle de julepregede innleggene mine.

Men du skal ikke se bort i fra at det snart blir mer jul her inne på bloggen…. 😉

#visdomsord #bekymring #glede #dagenidag #fortida 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg