Hva jeg har gjort i dag?

Oppe klokka seks i fremmed seng. I Tigerstaden. Litt tidlig for momo 😉

Hjelpe til med frokost og morgenstell to barnebarn.

Spise litt yoghurt med frokostblanding selv også.

Følge størstemann i barnehage.

Sove litt igjen på sofaen for å innhente noe av det jeg egentlig trenger av søvn, mens minstemann tar en frokostblund.

Og så litt mat igjen da på meg. Deilige, varme rundstykker med solbærsyltetøy….og kaffe. 

Da begynner jeg å våkne til liv.

Så var det tid for pakking igjen. Det skjønner du hvis du leste innlegget mitt i går. Se gjerne HER.

Ungfolket skal flytte. Det vil si; de gjorde det i dag.

Og jeg var med å pakke ned i flyttekasser. Lettvint med bobleplast.

Etter hvert kom forsterkninger til. Alt skulle endelig virkelig flyttes. I bilhengere og kassebil. Ikke så langt da. Men flyttes uansett og pakkes godt uansett.

Slik gikk nå dagen og jeg var tilfreds med å føle meg til nytte.

Det ble nygrillet kylling og varme medisterkaker fra den nye nærbutikken til lunsj. Kosestund på stoler vi hadde fått fraktet bort og med flyttekasse som bord.

Mer utpakking og litt vasking og timene gikk. Babyen rakk å sove et par økter, bli stelt og matet noen ganger og størstemann kom hjem fra Luciafeiring i barnehagen med mamma og morfar. Stor stas. 

Så kom spisebordet på plass mellom flyttekassene og vi koste oss igjen…denne gang med ferdigpizza og pepsimax. Godt og vel fortjent, følte vi.

De nye naboene (de nærmeste) kom til og med på en kort visitt med flotte blomster for å ønske dem velkommen til nabolaget. Det var jo kjempestas.

Leggetid for barna. Mer utpakking. Tid for å dra hjemover? Ja. Jeg tog toget innover på tirsdags kveld (kan lese om det HER), men fikk sitte på i bil hjem til Hamar.

Vi fikk da gjort mye i dag. Men det står en del arbeid igjen. Det må ungfolka ordne med selv. Det går sikkert fint. Blir nok veldig bra ganske snart, kjenner jeg dem rett!

Litt slitsomt, men faktisk moro og det er bare godt å kjenne på at man lever….og at en er til nytte og kan glede andre.

Jeg sier det ofte til meg selv: Vær glad for at du kan stå opp om morgenen. Selv om det ofte er trivielle ting jeg foretar meg noen ganger, er det uansett betydningsfullt. Jeg setter pris på hver dag og det den bringer. Hvis noe er kjedelig prøver jeg å fortelle meg selv at ting kunne ha vært verre! Det hjelper nesten alltid! 

Kveldsfilosofi på slutten her, men er det ikke viktig da?….. Å ta vare på dagen du er i…….Å få være med på den…..

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. God morgen 🙂
      Så koselig dag du hadde i går. Kvalitetstid og godt samvær med familie, og god mat. Det er riktig å sette pris på de små tinga som er så store – at du klarer å stå opp om morningen, og være tilstede i dagen, med andre og med selve dagen 🙂 God fredag!
      PS: Har ikke du heller blitt overflytta til den nye plattformen ennå..? Her drøyes og drøyes det..

    2. deveny: Det var faktisk ikke slitsomt. Det tror jeg har med innstillingen å gjøre. Jeg fikk rørt kroppen en del, og det var positivt. Litt trøtt var jeg av og til, men det tok jeg igjen i natt 🙂 Bare moro å være til nytte, samt være sammen med familien. Ha en fin kveld!

    3. Så bra man kan hjelpe til når det trengs. Håper de får det fint i sitt nye hjem. Blomster fra naboene er alltid hyggelig da! Ha en fin kveld 🙂

    4. Hørtes ut som du hadde en kjempekoselig dag i dag <3 🙂 Ikke noe er som barn og barnebarn, og regner med de elsker sin mormor de også <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg