Mimrestund med Gro, Kåre og NRK

Så vart det skikkelig mimrekveld foran TV’n på lørdagen. Fornøyelig og interessant. Kåre Willoch og Gro Harlem Brundtland. Like vitale og diskusjonsvillige i dag som den gang på 70-tallet.

Og alle de profilene som jeg har sett på Dagsrevyen opp gjennom. Artig. De var der alle og de fortalte historier fra karrieren sin. Og gamle reportasjer fra viktige hendelser. Meget interessant.

Jeg tenker at dette må egentlig være interessant for den yngre generasjon også. Så mye informasjon og historie. Lurer egentlig på om noen i generasjonen under meg så på dette. Varte ganske lenge. Tre timer.

Holdt ut jeg. Eneste avbrekk ble luftetur med puddelen på litt glattføre i lett snøvær. Satte sendinga på pause og fortsatte tittinga etter turen.

Det jeg snakker om er selvsagt Dagsrevyens jubileumssending. De har holdt på i 60 år. Veldig artig å se for meg som har levd i 68 år. Var åtte år jeg da Dagsrevyen hadde sin første sending. Husker det ikke. Hadde ikke fjernsyn så tidlig. Det fikk vi først i 1964, tror jeg…..

Før det så jeg barne-TV hos naboen, husker jeg. Til og med pausesendinga med akvariefisk var interessant…. i svart og hvitt.

Mimring har vel med alder å gjøre. Har mer å se tilbake på jo eldre jeg blir så klart. Naturlig. Må bare ikke dvele ved fortida. Bare ta med meg det som er viktig for nåtida og framtida.

4 kommentarer
    1. Vi så på dette vi også. Artig å mimre på den måten også, selv om noen av nyhetene ikke er så koselige.
      Men det var koselig å se Gro og Kåre, og hvor ivrige begge to ble. Slik vi husker dem 🙂
      Jeg er jo yngre siden jeg er født i 62 og vi fikk ikke TV før i 76. Men naboen var kjekk å besøke vet du 😉

    2. Jeg gikk dessverre glipp av sendingen, men den ligger sikkert på NRK sine arkivsider så jeg skal nok få den med meg. Selv for meg som ikke var så interessert i politikk den gangen, så syntes jeg allikevel at var råmorro å se debattene mellom GRO og KÅRE. Vi fikk TV i 1966 da vi flyttet til Oslo, da var jeg 6 år. Husker at jeg så Pernille og Hr Nelsson samt Lille Rosin. Ellers ble det nok til at jeg så mest på SVT jeg da.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg