Blir sletta? Uff og uff……

 

Ser jeg skuffa ut eller? Føler at jeg har grunn til det. Men må jo prøve å tenke positivt. Er det ikke det jeg sier til meg selv hele tida?

Sammen med mange andre har jeg ventet på mail angående overflytting fra Blogsoft til WordPress. Jeg ser at flere og flere blir borte fra Blogsoft og ser også at de samme dukker opp på framsida av Blogg.no. De er flyttet! Og de blir sett! Og de får høyere lesertall enn før. Vi som står igjen i Blogsoft blir mer og mer usynlige. Vi ser bare hverandre. Og vi kommer ikke opp på forsida til Blogg.no. Det er sånn jeg har forstått det…..

Nå er jeg heldigvis på Bloglovin, så de som har flyttet kan følge og se meg der, og jeg dem. Dessuten er jeg på Facebook. Takk og pris. Ellers kunne jeg snart bare ha skrevet for meg selv i ei dagbok og lagt den i skuffen. Det er da litt artig at folk leser bloggen din! Er det ikke? Må da være ærlig på det…..

Nå har det seg slik at vi som er igjen i gammelblokka må ordne opp selv! I dag da jeg kom hjem fra den korte jobbdagen min og gikk inn på bloggen, sto det en ny melding der:

Jeg, eller det vil si bloggen min, blir slettet hvis jeg ikke foretar meg noe selv! Handlekraftig som jeg vanligvis er, satte jeg i gang nå også!

“Klikk her”, står det, og det gjorde jeg. Fikk mer informasjon der, og ble gitt alternativer. Jeg som akkurat har startet å blogge for snaut 3 måneder siden og som bygger meg gradvis opp med lesere, følgere og folk jeg selv følger. Jeg føler at jeg har fått det til bra på så kort tid. Nå kan kanskje alt bli borte hvis jeg ikke får til dette…..

Litt komplisert, og ikke lest så nøye, men jeg må altså SELV ta grep. Må lese nøyere………  

Alternativt kan jeg SØKE om at de overfører bloggen min til den nye wordpress-plattforma, men altså fortsatt på blogg.no.

Jeg SØKTE! Litt nedverdigende, særlig når jeg var så godt i gang med blogging og er ganske ivrig. Måtte fylle inn navn og tlf.nr og adresse også videre. Og i kommentarfeltet måtte jeg skrive at jeg allerede faktisk HAR en blogg som jeg vil skal overføres. 

Jeg ringte også et supportnummer som står inne på informasjonen. Der fikk jeg til svar at de “flyttet over de bloggene de ville ha med videre”. Kan kanskje misforstås. Det hun visstnok mente var at de som har har blogget lenge og har hatt noenlunde jevne lesertall på sikt, ble med over. De nye bloggene ble ikke prioritert, selv om de er bra og har stigende lesertall. 

Jeg ga meg ikke, så sendte mail til blogg.no support også og spurte hvordan dette kan henge sammen.  

Det jeg må håpe på nå er at søknaden blir innvilget og at jeg ikke mister alt for mange lesere ved å sitte igjen i den bittelille Blogsoft-blokka.

Jeg sier jo ofte til meg selv at jeg ikke skal ta sorgene på forskudd. Har til og med blogget om det. Så nå må jeg ta det med ro…….

PS. Jeg fikk raskt svar fra blogg.no-support. Veldig bra! Det er over 550 bloggere som er overført, basert på lesertall over tid. De ser at det kan virke urettferdig for nye bloggere som ikke har rukket å etablere seg skikkelig, og tar det med i betraktningen ved godkjennelse av søknader. Det viser seg at de har tusenvis av bloggere på blogg.no og kan ikke ta med alle over til “nyblokka”. Det skjønner jeg veldig godt. Trøsta er at hver og en søknad blir behandlet seriøst.  

Da er det bare å vente….igjen……..Må uansett finlese informasjonen jeg fikk i dag i tilfelle jeg må foreta meg andre drastiske tiltak……

Hva mener du om dette, hvis du er i samme situasjon som meg?

 

 

 

 

40 kommentarer
    1. Hei! Jeg skrev om det selv på bloggen idag! Jeg er litt stressa nå! Jeg føler jeg har nokså jevne lesertall og lojale lesere, men ikke særlig høye lesertall. Kjempetrist om flere småbloggere forsvinner. Og jeg håper virkelig du får komme over på nyblokka! 🙂

    2. vestfroken: Tvitvi for oss! Den gang vi så lesertallene for alle hadde jeg faktisk høyere tall etter et par mndrs blogging enn noen som hadde blogget i mange år. Men visse maler/ktiterier må de vel følge…..

    3. Jeg har fått akkurat det samme. Skrev en søknad, men det burde jo være unødvendig. Hvorfor skal det være trynetillegg her? Alle her er her for det samme, nemlig å blogge. Alle bor respekteres og behandles likt! Blir litt skeptisk til blogg.no og folka bak.

    4. Lola: Jeg ble skikkelig forskrekket…… og så irritert. Måtte redigere innlegget mitt flere ganger for at det ikke skulle bli for skarpt 😉 Kunne jo bli utestengt bare på grunn av det! 😉

    5. Per Ivar Haugland: Mager trøst, men godt at vi er flere. Jeg ble skikkelig irritert og frustrert! Takk for bra kommentar! Jeg måtte redigere innlegget mitt flere ganger før jeg publiserte det. Var rimelig skarpt til å begynne med 😉 Tenkte at det kanskje ikke var så lurt. Kunne jo bli utestengt bare pga det… 😉

    6. Ufff..så kjedelig…og ser det er flere av dere nå..som ikke kommer automatisk over…ish…så unødvendig…Håper det ordner seg, og at ting går i orden….Lykke til!

    7. Toini: Takk for omtanken. Har nok blogget for kort tid, jeg, tenker jeg. Kun 3 måneder. Da er jeg ikke verdt noe, vet du 😉 Må bare si tvitvi til meg og de andre, ja….. Ha en fin kveld!

    8. Kjente at jeg ble kjempe frustrert. Men vi må som du sier. Bare prøve å være positive tul det motsatte er bevist <3 Vi skal klare å komme igjennom vi. Det er faktisk veldig koselig at andre er innom deg og set på det du skribler ned og legger ut. Å så blir man jo på en måte glad i di følgerene man får <3

    9. Synes det er horribelt at de ikke flytter over alle aktive blogger, uansett lesertall og hvor lenge man har blogget. Stå på! Håper dette ordner seg, og det kjapt!

    10. Fikk opp akkurat samme meldingen i dag, og søkte. Ble faktisk veldig sint, synes det er utrolig dårlig gjort av blogg.no å true med å slette alle vi mindre bloggerne, snakk om å sette en demper på blogg motivasjonen! Føler nesten for å bytte platform, uansett om de vil flytte meg eller ikke, for dette er ikke måten å behandle bloggerne sine på :/

    11. Fotokjerring: Takk for støtten! Selv om jeg har en ny blogg ( 3 mndr), har jeg mange lesere, forholdsvis. Går vel etter ansiennitet, da! Bør jo gi oss nye en sjanse også. Blogger med 1-2 innlegg hver dag….

    12. Ariel C: Jeg følte meg sviktet, ja…..for forventet mail om overflytting. En mager trøst at vi er flere i samme båt…..Får bare håpe at søknad blir innvilget….Lykke til du også!

    13. Har også fått den samme beskjeden. Jeg har nok havnet i den store tenkeboksen. Hvorvidt jeg orker å blogge videre. Her. Vi får se. Kanskje det på tide å seg seg om. Jeg har, i motsetning til deg, vært her i mange år. Vi får se, jeg orker ikke å skrive med tanken om lesertall. Da ødelegges skriveglede.

    14. BforB: Skjønner deg veldig godt. Det skal være moro å blogge. Vi blogger ikke for penger. Det er veldig synd å miste sånne bloggere som deg. Men det er jo det som vil skje nå, og jeg vet heller ikke om jeg får være med videre……Lykke til i tankeprosessen.

    15. Jeg håper som resten her at dette går i orden for alle som ikke har kommet over. Jeg kan skjønne at det settes en grense et eller annet sted, for det er nok mange blogger som har blitt «forlatt» at bloggeren rett og slett ikke har blogget på en god stund. Så med tanke på det kan jeg skjønne det, at de blir sletta i april. Men alle som aktivt blogger og er innom flere ganger i uka og ikke minst koser seg med bloggene sine håper jeg får bli med over, og jeg håper det skjer fort så alle kan fortsette å kose seg med blogg og gode dialoger 🙂

    16. Jernbanefrua..: Takk for hyggelig og trøstende kommentar. Grenser vil jo alltid føles urettferdige på en eller annen måte, men håper virkelig det løser seg for oss som elsker dette!

    17. Hei igjen, jeg fikk også samme beskjed. Har sendt søknad. så får vi se. Er det noen tips hvilke andre Blogg plattformer vi som havner utenfor kan etablere oss?

    18. Åh hjelpe meg, er det sånn det gjøres?
      Jeg har tenkt tanken at det er litt av et arbeid å føre over alt av blogger, men at det selvsagt måtte til. Og så viser det seg at det bare er et utvalg de tar. Basert på det jeg leste hos deg og svaret du har fått, så må jeg jammen føle meg beæret, tross alt, siden jeg er blant dem som har blitt flyttet, til tross for at jeg har perioder hvor jeg ikke blogger. Men jeg har likevel stabile lesertall de periodene jeg ikke blogger.
      Dette fikk meg til å tenke litt gitt.
      Jeg krysser fingrene for at du får bli flyttet du også, og de andre også som jeg så slet litt. Er jo kjekt å ha hele gjengen samlet <3
      Heldigvis har vi bloglovin ja, sånn at vi kan få følge sånn noenlunde med på hverandre 🙂
      Masse lykke til <3

    19. Nei nei nei. Skjønner ikke at noen kan bestemme at bloggene er for små og slette dem. Dette har vært en helt pyton omlegging som ikke gir oss små noen hygge og glede lenger. Jeg er glad i bloggen din og håper alt ordner seg. Mange klemmer <3

    20. Eva: Fint at du er flyttet, da. Så får vi se hva som skjer med oss andre.Selv om jeg er ivrig og lesertallene stiger, hjelper nok kanskje ikke det når jeg bar har blogget i 3 måneder. Men tar ikke sorgene på forskudd. Finnes andre plattformer også. Må bare lære meg hvordan jeg ikke mister alt jeg har skrevet 🙂 Men håper å få fortsette på Blogg.no.

    21. Huff! Så kjedelig da! Irriterende også.
      Jeg skjønner jo at blogg.no har mye å gjøre med overflyttingen av bloggerne sine.
      Hvis det viser seg at det er et utvalg av bloggerne som får komme over går jeg helt og holdent over til å bruke min private hverdagsblogg som jeg eier domenet til selv. I så fall er det forskjellsbehandling.
      Håper det ordner seg for deg <3 🙂
      Ønsker eg en kjempefin onsdag <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    22. Du gode min, er det derfor du ikke er på plass enda!?? Nå ble jeg målløs altså. Jeg har deg jo på bloglovin og finner deg der,men det er jo letter når vi er på samme plattform. Håper virkelig dette ordner seg for deg. Hvis ikke får du lage deg en ny blogg og gi meg adressen til den. Lykke til 🙂

    23. Natheless: Tusen takk for hyggelig kommentar! Heldigvis Bloglovin, ja, ellers hadde det vært stusselig. Nå får jeg vente og se…i hvert fall en stund til…hvis ikke ny blogg!

    24. Dette syntes jeg er veldig urettferdig å eksludere en blogger for at vedkommende er for liten… Jeg har vært av de heldige som har kommet over, og er veldig glad for det. Min blogg har ikke ligget på toppen av noen lister, bortsett fra den aktive innimellom. Jeg måtte inn å sjekke “søknad-skjemaet” og tenkte med en gang at her hadde de lagt lista høyt 😳
      Jeg håper det ordner seg for deg, og for de andre jeg følger som ligger igjen. Lykke til 💖

    25. Vera Lynn: Jeg føler ikke at jeg er veldig liten heller, for da vi hadde listene lå jeg faktisk høyere i lesertall enn noen som ER flyttet over. Men jeg har ny blogg. Kun 3 mndr. Så de skal kanskje bort….Og har selvsagt ikke lesertall tilbake i tid, hvis det er det de ser på. Takk for omtanken. Uansett….finnes andre bloggplattformer.

    26. Vi er nok i samme kategori vi da. Nye som ikke har høye nok lesertall. Å sørge for et mangfold av bloggere på den nye plattformen virker ikke viktig for driverne. Men det visste jeg fra før. Hud, hår, sminke og click baits. Pupper, lår, og fullstylet hår. Satt litt på spissen!
      Lykke til videre!

    27. Øyvind: Takk for kommentar. Enig med deg. Har ikke vært tøff nok til å si det! Du hadde sikkert også høyere lesertall enn mange av de som er flyttet over hadde, før de ble flyttet. Vi nye får ikke sjansen til å vise at vi er levedyktige. Men håper fortsatt. Sendt søknad. Hvis ikke det går, finnes det andre bloggplattformer. Må se an litt…..Lykke til du også!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg