Jubileum med bismak

 En snev av melankoli? Et kapittel er over? 

Vanskelig å si i denne stund. Jeg må i hvert fall skive av meg litt tanker. Få dem ut av hodet. Det er sånn jeg alltid har bearbeidet frustrasjon.

Jeg tenker litt for mye på bloggen min om dagen. Det går ut over juleforberedelsene og kanskje litt puddelstell. 

Jula kommer når den kommer. Så jeg kan ikke skyve det alt for langt framfor meg. I år var jeg hverken stressa eller hadde altfor mange gjøremål til jul. Så dette skulle gå bra.

Jeg har til og med skrevet blogginnlegg og skrytt av hvor avslappa jeg er….

Meldinga jeg og mange andre fikk her om dagen om at bloggen slettes i april, ga et støkk i meg. Jeg har allerede skrevet 2 innlegg om det.

Men det er jo ikke verdens undergang! Skjerp deg, må jeg si til meg selv.

Når jeg nå har lest litt mer om det, er det bare å vente på at søknaden blir godkjent eller ikke. Jeg kan også få lastet ned en fil med hele bloggen min som jeg kan oppbevare på PC eller ekstern harddisk eller en eller annen “sky”. I tillegg kan jeg opprette en ny blogg på en annen plattform hvor jeg overfører min gamle blogg. Ordner seg sikkert, men nå venter jeg altså først på svar om aller nådigst å få fortsette på blogg.no på den nye WordPress-plattformen. Hadde vært enklest.

Jeg har sendt ny mail til support i dag med spørsmål om det jeg lurer på. Hvor lenge må vi vente på svar? Hvor mange av de som søker blir tatt med videre? Og får vi i det hele tatt svar på om vi får fortsette eller ikke? Også videre…..

Hvis noen av dere som er i samme situasjon vet noe om dette, så gi gjerne kommentarer! Er det for eksempel noen som har fått svar ennå?

Så er det melankolien og ettertenksomheten.

I dag, 20.desember, er det nøyaktig 3 måneder siden jeg laget mitt første innlegg på blogg.no. Jubileum altså!

Gratulerer til meg! Med et ironisk smilefjes…..

 

 

 

 

28 kommentarer
    1. Dette er å vanskelig for alle som var på blogg.no, et samfunn er revet opp. Jeg klarer ikke helt å forstå bakgrunnen for dette, men nå er det altså skjedd. Du finner et annet sted. Jeg ser at mange har droppet en søknad og de bare oppretter en ny blogg et annet sted.

    2. Jeg har jo som du har sett laget meg ny blogg. Har mottatt nedlastingslink til gamle bloggen, men ser ikke ut til at vårt domene og bloggplattform godtar den. Uansett har jeg jo innholdet, så jeg ikke mister alt. Kjedelig at det ble sånn, for jeg begynte å bli varm i trøya på blogg.no. Men sånn er det. 🙂 Godt vi er flere i samme “bås” Litt trøst er det jo. God klem <3

    3. HverdagsElise: OK. Jeg leste et sted at bloggfila vår kun kan overføres til en WordPress-blogg. Derfor kanskje? Ellers enig med deg i alle betraktninger rundt dette. Lykke til og klem til deg også!

    4. Jeg ordna med hjelp av min mann skogenssønn, blogg på wordpress igår. Bruker nå begge bloggene frem til jul… så får blogg bare slette bloggen når den tid kommer. Det er skikkelig uvant, jeg syns blogg hadde grei side å forholde seg til og skjønne… men det ordner seg vell… Føler jo at jeg begynner forfra igjen…jeg syns det var trist, enig med Deveny over her… klem til deg, jeg liker å lese bloggen din<3

    5. Jeg synes det er helt borti natta at folk som ønsker det ikke får fortsette videre. Hvis man orker å begynne et nytt sted er det ikke så veldig forskjell fra hva vi driver med her i ny-blokka hvertfall. For her er det like “ensomt” som på enhver annen plattform…Eller jeg får jo være på forsiden et sted med innleggene mine da. Det er jo en fordel. Men det kan man jo på bloglovin også. Så om du ikke får fortsette så prøv en annen plattform. Men jeg skjønner deg godt, jeg liker IKKE forandringer, og det å bli flyttet var ille nok, men å IKKE bli flyttet hadde vært verre.

    6. frodith: Takk for trøstende og hyggelig kommentar. Jeg var så godt i gang, men pensjonisten er nok for “ung” i denne sammenheng..hehe…Framsida av blogg.no hjelper nok på lesertallene kan jeg tenke meg. Ser at mange av dere jeg følger er på topp 100-lista 🙂 Bloglovin er bra å ha! Der møtes vi alle! Jeg får se når jeg flytter bloggen. Regner med at søknaden ikke blir innvilget. God kveld til deg!

    7. Nå har jeg kommet til den tanken at alle forandringer er en ny mulighet. Eneste jeg har funnet ut er at jeg blogger videre mot april mens jeg tenker meg om. Kanskje pakker jeg bare ned. Men sørgelig det skulle bli slik. Lager mye usikkerhet og frustrasjoner for mange mennesker er i hvert fall sikker. Googla bloggplattformer her om dagen. Hvilke finnes? Håper du får fortsette og at søknaden din blir godkjent. Jeg har ønsket at blogg.no tidlig kunne informert om hva dette gikk ut på og hvorfor de velger som de gjør, hva er hensikten. Litt lite respekt for bloggere som har vært med på å lage trafikk på sidene, uansett om de er små. Lykke til :)).

    8. Jeg har blogget på blogg.no i åtte år.Åtte år med både smil og latter,krangel og tull og tøys,men du verden som jeg har kost meg gjennom alt sammen.
      Jeg fikk samme beskjed som deg,bloggen min var ikke en av de “heldige” som blei tatt med videre og ville bli slettet i april neste år.Jeg tenkte at blogg.no ikke skulle få gleden av å slette min blogg så derfor gjorde jeg det selv på mandag som var.Det var vemodig og trist,nesten som å miste en god venn,men nå som det er gjort så er det litt greit også.
      Jeg vil ikke være med på den stadig mer negative og kommersielle utviklingen på blogg.no,sånn som blogg.no har blitt er det greit for meg å markere min motstand med å slette hele bloggen fra den plattformen.
      Håper du og de andre “småbloggene” som ønsker det får være med videre.
      God Jul 🙂
      Hilsen synskepeggy.

    9. Da er jeg heldig som flytta for 1 år siden. Jeg hadde ikke lyst til å være del ev en reklameindustri. Det har sine fordeler å ha sin egen side uavhengig av platformer.

    10. Jeg har enda ikke helt bestemt meg for å bli. Jeg har en hjemmeside med blogg jeg betaler for et annet sted. Men det er håndtverkbloggen min så det blir litt annerledes. Her skriver jeg om hverdagslivet og smerter og det jeg til daglig sliter med. Jeg vet ikke helt om jeg skal slå dem sammen. Det har jeg ikke helt lyst til, men jeg får se

    11. Gratulerer med 3 måneders dagen, selv om det har blitt som det har blitt. Dette som har skjedd er så trist, for jeg føler at “blogg-familien” min har blitt spredd for alle vindene. Nå er jeg jo blant de som var heldig, men de siste dagene har jeg tenkt mye på hva jeg ville ha gjort hvis jeg ikke var det. Jeg hadde selvsagt vært trist, lei meg og kanskje til og med rasende… en stund. Så er det slik da at jeg syntes det er så gøy å blogge, at jeg er sikker på at jeg hadde kommet til å opprettet en ny blogg et annet sted hvis jeg fikk avslag. Det føles ikke som vi er i samme blokka lenger, bare linket sammen via Bloglovin, så da spiller det liksom ingen rolle hvor bloggen er. Jeg håper jo at det løser seg for deg og de fleste andre i samme situasjon 💖

    12. Jeg tenker endel på dette jeg også! Gratulerer med tre måneder! 🙂
      Jeg forstår ikke hvorfor en så vond melding for mange som elsker bloggen sin kommer under en uke før julafta. Leste ett sted noe om at det ville ha bloggere som stod for 80,90 prosent av trafikken? Men tenmer at de må vel ha noen andre kriterier også 🙂 Håper du får blogge videre. G j erne oppdater når de svarer 🙂

    13. Enig med Deveny her. Jeg er flytta – men det som var er revet opp med rota, så det er en ny blogghverdag for alle nå tenker jeg. En del som har fått avslag på sine «søknader» har jogget inn på wp å laget seg nye med samme bloggnavn der. Linkes den nye til bloglovin så finner alle deg igjen. Det er knutepunktet våres nå og det brukes en hel del 😊 Håper du finner ut av din vei videre. En fryd å lese hos deg i alle fall 🤩

    14. BforB: Venter litt jeg også. Har hørt av noen andre at søknadene skal behandles på nyåret. Enig i frustrasjonen din! Andre plattformer? Hører noen anbefaler Nouw. Ikke vet jeg….

    15. Fotokjerring: Takk. Håper jeg også, men finnes jo andre plattformer også. Ser at mange bare flytter over pga at de føler seg ydmyket og urettferdig behandlet. Jeg får vente litt til….og tenke.

    16. synskepeggy: Oj. Blogget så lenge! Da er det irriterende. Nei, skjønner at mange blir irritert og skuffet over å bli ydmyket, og heller sletter bloggen eller overfører den til en annen plattform tvert. God kveld!

    17. Vera Lynn: Takk. Det er sånn reaksjon jeg hadde. Fornærmet, trist, sint.Skal tenke til over nyttår. Men fortsette å blogge skal jeg uansett. Vi sees på Bloglovin! Takk og pris for at jeg “fant” den! God kveld!

    18. Jernbanefrua..: Er det noen som allerede har fått avslag? Det visste jeg ikke. Fortsatt håp da. Men selvsagt ingen krise uansett. Kan bare få lastet ned bloggen til en fil og starte på en ny plattform. Får se på nyåret. Sees uansett på Bloglovin! Takk for hyggelig kommentar!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg