Status med 3 dager igjen

Så ble det fredagen igjen, da. Og nå er det siste fredagen før julaften. Jeg får lett fylt dagene med gjøremål. Og egentlig burde jeg ha gjort mer. Sånn lyder det alltid før jul. I år skulle det bli annerledes. Men neida. Skrev litt om det i går også.

Har tatt på meg å jobbe på apotek denne siste uka. Men bare 4 timer hver dag. Det blir 5 timer medregnet kjøring til og fra. 

I tillegg er det de vanlige 3 turene med Barney hver dag. Og de foregår som regel i mørket på denne tiden. 

Middag må jeg ha og frokost, og da går det litt tid til det.

Morgenstell og kveldsstell. TV-titting tar jeg meg ikke tid til denne uka. Den står på, men setter meg ikke ned for å glane. Er litt tilbake til den gamle hverdagen som yrkesaktiv. Godt å kjenne på det igjen, men faktisk deilig å være pensjonist. Så angrer ikke. Godt å kunne bestemme over dagene mine, mer enn før. Ble bare litt intensivt denne uka på grunn av at jobbkvoten min denne måned ble konsentrert i uke 51.

Skal bort julaften, men får gjester senere i jula, så må ha mat til både dem og meg selv. Dette må handles før julaften. I stedet for å bære meg i hjel på julebrus og øl og alskens julevarer, drar jeg heller innom butikken en gang om dagen når jeg allikevel er ute og kjører med bilen, på vei hjem fra jobb. Da fyller jeg opp en bærepose. Drar innom en tur i dag og på lørdag også. Så får det være stopp med handlinga.

Julegavene er jeg ferdig med. De pakket jeg inn på onsdagskvelden.

Ikke mer kakebaking.

Plastjuletreet og julepynten er hentet opp fra boden. Skulle egentlig satt det opp søndag som var, men da blir det som tidligere juler, etter tradisjonen, på lille julaften, eller kanskje bittelille julaften. Vi får se.

Barney skal stelles. Børstes, bades, klippe klør og pusse tenner. 

To kvelder og en søndag har jeg å utføre juleforberedelser på. Det skal gå.  

Og oppi alt dette er jeg selvsagt spent på svar fra øvrigheta om bloggens eksistens……

Så langt har jeg ikke kommet…..Dette bildet er fra i fjor…….

 

6 kommentarer

Siste innlegg