Daffedagen for Barney og hu mor.

Daffedag. Lørdag og femtedag jul. Puddelen slapper av og tar det med ro. Hedersplass i sofaen. Han sto opp klokka åtte i dag. Litt tidlig for matmor, men må man ut, så må man. Litt lureri var det, for var nok helst at han innefra været gode lukter der ute. Har en utrolig luktesans de bikkjene. Sikkert noen tisper der ute som lokket. I hvert fall sporene etter dem i snøkanten. Da ble det en frisk morgentur, og det er jo alltid godt å komme ut….når jeg bare først kommer ut. 

Det var jo egentlig bra å stå opp klokka åtte, for da rakk jeg butikk og pol før de andre gjorde det. Rolig og behagelig trafikk. Måtte ha kalkun og sprudlevann til nyttårsaften. Da er det unnagjort. Menyen på nyttårsaften kan jeg snakke om senere.

Så var det de vanlige gjøremål da, i labert og behagelig tempo, sånn som pensjonistlivet kan være. Trenger ikke følge med på klokka. Litt mer mat enn vanlig klarer jeg å trøkke i meg hver dag nå, så får vel ta et skikkelig treningstak i januar. Det er vel slik det alltid lyder. Dårlig samvittighet for godsakene skal jeg i hvert fall ikke ha.

Det er lynsjakk  og Tour de ski på TV, men jeg sitter ikke og ser på. Stikker bortom når det høres spennende ut. Nå snart er det håndball. Den bør jeg vel se på. Laget “vårt” Storhamar håndball spiller cupfinale i Oslo Spektrum. 

Selv om det er en daffedag, driver jeg med noe hele tida, men som sagt i sakte tempo. Jeg har forresten også sjekket og lest litt om forskjellige bloggplattformer. Må jo forberede meg på eventuell flytting. Det blir spennende i januar. Men det blir som det blir.

Nå har bikkja funnet et annen plass å sove. Jeg tar plassen hans i sofaen for håndballunderholdning. Heia Storhamar!

2 kommentarer
    1. Såååå koselig bilde 🙂 Fint med dager uten noe stress.. Gleder meg til helt «vanlig»mat igjen.. I jula har det vært ribbe på julaften og pinnekjøtt i romjula..Gode ønsker til deg for det nye året <3

    2. Annebe: Takk! Gleder meg til vanlig mat jeg også. Kunne jo for så vidt bare velge å spise det, men blir til at jeg spiser rester av både ribbe og pølse og pinnekjøtt og riskrem osv…..huff 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg