Fra rødt og hvitt til bare hvitt

Jeg bruker vanligvis ikke røde farger i interiøret mitt, for å si det på en jålete måte. I jula synes jeg at jeg må ha det. Er da liksom tradisjon. Og det blir stilig når flere ting går i rødt, både blomster og nisser og duker også videre. Men en grense er det. Jeg synes det er pent med litt hvitt innimellom også. Lysene i stakene holder jeg i hvitt. Grønt får også være med. Det er vel de tre fargene som kan være julefarger.

På de to nederste bildene har jeg julas første blomster. En av dem er her fortsatt. Men i dag kjøpte jeg en hvit bukett. Det nærmer seg nyttårsaften. Da mener jeg at det røde bør vike, i hvert fall noe av det.

Jeg falt for denne buketten i hvitt og grønt med kongler. Den skal få stå på spisebordet nyttårsaften når jeg dekker til middag for gjester. 

 

Her er samme buketten, men her ser du også vasen. Den fikk jeg i julegave. Veldig fin. Og den er større enn det ser ut på bildet.

 

Denne har jeg fortsatt stående. Kanskje jeg bare fjerner nissen til nyttårsaften. Nelliker holder jo så lenge, så de blir nok her til uti januar. Og her har jeg dandert dem i de småvasene jeg kjøpte på loppemarked en gang i høst. Jeg skrev forresten et innlegg om det. Se gjerne HER. 

 

Og her er den samme vasen. Den jeg fikk i julegave. Da jeg kom hjem med denne førstedag jul, hadde jeg ikke noe å sette oppi den. Det var jo synd. Skulle ha gjester andredag og måtte ta fram kreativiteten. Utafor inngangsdøra har jeg en høy vase med furukvister i. Jeg tok ganske enkelt og kuttet noen små grener av dem og ofret en rød julestjerne som begynte å se litt sjaber ut. Klippet av stenglene. Og vips så hadde jeg en bukett.

Jeg synes det er moro å stelle litt med blomster faktisk. Hva slags juleblomster og nyttårsblomster har du?

10 kommentarer
    1. Jeg er nok en veldig uvanlig dame 😀 Har ikke blomster. Eller jeg har noen orkideer innimellom men de dør de også. Ellers pynter jeg ikke noe spesielt til jul, vi feirer ikke så veldig. Så det er ikke så mye å rydde ut..

    2. frodith: Vi er alle forskjellige og det er spennende. Du har sikkert mange ferdigheter som JEG ikke har. Man kan utfylle hverandre. Ikke så veldig julete her heller, så fort gjort å rydde vekk. Ha en fin dag!

    3. Så fine blomster. Godt å bruke kreativitet på slikt. Jeg er veldig glad i blomster. I går kjøpte jeg meg en bukett med hvite og røde roser og en bukett med hvite tulipaner. Brukte mer tid på dette før, nå er det mer automatisert :))).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg