Skal jeg tørre å ta en oppsummering?

De riksdekkende TV-kanalene er programforpliktet til ettertenksomhet….eller kanskje heller tilbakeblikk på året som snart er forbi. Både nyhetsavdelingen, sportsavdelingen og underholdningsavdelingen har sine opplegg.

Og skal jeg tørre å ta en oppsummering, da?

Ja, jeg våger meg utpå. Det er ikke direktesending her inne, så kan redigere…heldigvis 😉

Da er det bare å ta fram oversiktskalenderen for 2018 og mimre litt. På bildet over her ser du at jeg er akkurat på stadiet i skrivende stund.

Så får vi se da hvor det bærer hen og hvor mye det er å skrive om. Tiden vil vise. Prøver å fatte meg i korthet.

JANUAR startet med ny pensjonisttilværelse. Sluttet i jobb 31/12. Jeg hadde ikke gjort meg helt ferdig med jula. Pynten var fortsatt framme. Et forsinket juleselskap for et par gode venner 4.januar. Koselig. Så ble det ikke så koselig en stund. Jeg fikk influensa, og det noe skikkelig, med lungebetennelse og greier. Skikkelig ubehagelig. Fikk liksom ikke “smakt” på den nye pensjonisttilværelsen. Les mer om det HER.

FEBRUAR kom fort, akkompagnert av harking og sliming og hosting. Det varte faktisk så lenge. Etterdønninger hadde jeg til begynnelsen av mars. Den verste luftveisinfeksjon noen gang i mitt lange liv. Håper at jeg ble motstandsdyktig ei stund. Det skulle være avslutningsfest i regi av apoteket for meg i januar, men det måtte utsettes til februar. Var ikke helt god da heller, men kom meg gjennom, og artig og hyggelig ble det, med gavedryss og fine ord.

Videre: Morsdag med blomstergave, Barney 3 år på Valentine-dagen og intervjuet av Her & Nå (!)sammen med datter. Og ellers prøvde jeg endelig å kjenne på den nye pensjonisttilværelsen.

MARS startet med hyggelig revybesøk i Oslo sammen med datter og bekjente….. Skaffet meg også nytt pass. Så har jeg det noen år, i tilfelle jeg beveger meg utafor landets grenser. Mammografi som heldigvis gikk greit denne gang, også resultatmessig. Ikke alltid vært sånn. Les HER. Optikertime……. og fortsatt rekonvalesens etter luftveisinfeksjonen. Tok sin tid.

APRIL ga mer aktivitet og startet med første påskedag. Pigg og rask igjen. Tid og ork til lunsj med venninner gjennom måneden. Kjøpte ny bil …..og var på hockeykamp. Likestilte hendelser? Tja, kanskje, for er ikke så ofte på hockeykamp. Ser det mest på TV. Barney årlig veterinærkontroll. Årsmøte i sameiet. Inviterte vennepar på middag. Frisør kostet jeg på meg også. Og så ny venninnelunsj. Og jeg ble bedt på min første Babyshower! (holdt for dattera). En ære å bli invitert, for der var det ellers bare 30-åringer. Les gjerne HER. Tannlege og tannpleier og hjulskift på bilen. Og så var det den halvårlige sprøyta mot benskjørhet, eller rettere sagt infusjon. Rakk mye rart i april.

MAI startet med barnepass et par dager. Alltid koselig. Så var det legetime og lunsj med venninne.Og det største: Jeg ble mormor på nytt! Og jeg fikk være hos storebror mens foreldrene var på sykehuset med lillesøster. Så var det litt vikarjobbing på apotek. Les om jobbinga mi HER. Litt lunsj med venninne igjen og felles luftetur med pudlene våre. Mer lunsjtreff …..og røntgen av lungene (for sikkerhets skyld, pga av det jeg var gjennom). Besøkte et loppemarked og kjøpte småvaser. Se HER. Og så sluttet måneden med dugnad i sameiet. Det vanlige med raking, luking, rydding og skravling og felles bevertning til slutt. 

JUNI startet med legetime igjen. Husker ikke hvorfor. Kanskje rutinesjekk. Hadde nå fått frikort pga den voldsomme sykdomsperioden fra januar. Var hos legen jevnlig den gang. Så litt vikarjobbing på apotek igjen og diverse lunsjtreff og spaserturer med venninner. Barnevakt, helgebesøk av sønnen, frisør igjen og mer jobbing og mer barnevakt. Slik gikk nå dagene, og dette var ikke alt. Tenk på alle turene med Barney, rydding ut og inn av oppvaskmaskina, klesvask, handling, TV-titting, soving, puddelstell og stell av meg selv. Ikke rart pensjonisten har nok å gjøre 😉 

Tror jeg tar siste halvåret i eget innlegg. Fortsettelse følger! Heng med!

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Du hadde en riktig kraftig økt med helsa i starten av året. Ellers ser det ut som du hadde et fint år. Sikkert greit med gjesteopptreden på jobben også, at det ikke blir tvert slutt. Du må ha en riktig fin kveld og et godt nyttår :))).

    2. Koselig å lese! Fortsatt lykke til med pensjonist tilværelsen. Og Godt nytt år til deg:)
      Har du automatisk blitt flyttet over til det nye systemet til blogg. no??
      Jeg kommer ikke inn på min blogg slik at jeg kan skrive nye blogginnlegg.
      Men jeg jobber med saken, så håper på hjelp på nyåret.
      Ha en fin nyttårsaften:)

    3. Det så ut som LITT av hvert for deg også. Det er det for oss alle. Jeg tenkte at jeg opplevde en del dritt i fjor, men jammen mye fint også. Sånn er det. Og jeg leser hos dere, og ser at dere også har opplevd litt av hvert. Sånn er det, livet går opp og ned. Jeg følger med utover dagen <3 🙂 KLem

    4. Anonym: Tusen takk. Jeg er ikke flyttet over til nye blogg.no/wordpress. Har søkt, men de behandler søknader i januar. Hvis jeg ikke blir flyttet over, må jeg selv registrere meg på en annen plattform. Kommer du ikke inn på bloggen? Hva heter bloggsiden din? Vi som ikke er flyttet er fortsatt inne på gamle Blogsoft. Ser følgere og de jeg følger der. Men de som er flyttet over må jeg inn på Bloglovin for å se, eller på forsiden av Blogg.no. Den ser jeg, men kommer aldri opp der selv. De som er flyttet eller er på andre blogsamfunn må faktisk inn på Bloglovin for å se meg……puh….Håper du får det til! Ha en fin nyttårsaften 🙂

    5. Cecilie kristiansen: Skjer alltid mye rart, vettu, men jevnt over bra. Det er vel stort sett hvordan man tar det og ikke hvordan man har det.Ha en fin dag og kveld 🙂

    6. Ja, det var da et innholdsrikt år. Håper du holder deg frisk og rask i det nye året. Jeg titter bare her på årets siste dag og ønsker deg en vakker nyttårsaften og et godt nytt år.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg