De siste månedene

Så er det juli sin tur. Ikke jul, men juli. Jeg er inni oppsummeringsmodus. Se første del av mimringen HER. Det var året mitt 2018 fra januar til og med juni.

JULI med varme og skikkelig sommer. Jeg rakk både diverse venninnetreff og jobbing på apotek innimellom. Ikke mer enn 30 timer i måneden, da. Så var det selvsagt tur til hovedstaden et par ganger. Koselig å treffe barn og barnebarn. En kveld besøkte jeg restauranten Happolatti med datter og sønn. Veldig godt og kjempehyggelig. Jeg liker ikke strandliv, men “besøkte” en venninne der nede en dag, Barney og jeg. Det var skikkelig strandliv ved Mjøsa i år. Skulle bare mangle….med det været! Var også på kino med en annen venninne og så den nyeste Mamma Mia-filmen. Jeg går dessverre ikke så ofte på kino, så det bør absolutt nevnes som begivenhet her 😉 

AUGUST startet med en jobbedag. Skrev opp i kalenderen at jeg trente, så var antageligvis en sensasjon det også 😉 DET må bli bedre i 2019. Se der; nyttårsforsett! Oslo en tur igjen. Så restaurantbesøk med venninne på Hamarstua her i byen. Fantastisk skalldyrtallerken. Det var den kvelden det blåste så fælt. Ser sjelden sånn vind på disse kanter. Så tur til Tusenfryd med datter og barnebarn. Og litt jobb igjen. Og bilen på verksted. Noe krøll med elektronikken. Og siste dagene i måneden ble tilbragt i Oslo. 

SEPTEMBER ble innledet sosialt med besøk hos bror og svigerinne. Og så felles luftetur av pudler. En venninne har også puddel. Oslotur. Jobbedag. Besøk av sønnen. Oslo igjen. Kafebesøk med venninne. Legebesøk igjen. Denne gangen pga øyeproblem. Les HER. Og så, dere! Den 20.september opprettet jeg blioggen min. HER er det første innlegget. Litt jobbing og Kvitnes-konsert med venner, tur langs Mjøsa med venninne og bursdagsfeiring for en annen venninne. Det skjer da ting.

OKTOBER startet med familietid på Hamar, og så Oslo. Og etterpå jobbet jeg en hel uke på apotek. Navnefest for minstebarnet i familien i midten av måneden. Se HER. Tid for influensavaksine. Viktig, for vil ikke ha opp igjen episoden fra januar. Så var det familiebesøk, jobbing, tannpleier, blodprøver, bursdagsfeiring for eldste barnebarn og så den halvårlige infusjonen igjen (se HER eventuelt). 

NOVEMBER begynte med en dag i Oslo, og så revy i Hamar (Rune Andersens Lykkeliten). Barnepass, litt jobbing, tannlegetime, apotekfest og flyttehjelp i Oslo. Og selvsagt igjen de vanlige gjøremålene innimellom alt dette. Går så bra. Det var på en av Osloturene denne måneden at jeg fikk den traumatiske opplevelse med lading av bil. Se HER og HER

DESEMBER knallstartet med ballett! Svanesjøen i Hamar Kulturhus. Tenk det! Og ikke dårligere enn ballett-ensemble fra St. Petersburg. Stas. Så en tur til Oslo dagen etter. Skulle på Ullevål øyeklinikk mandagen. Henvist fra sykehuset Elverum. Flekk på øyet. Resultat: ny kontroll i april. Se innlegg HER. Så ble det mye Oslo videre også. Ungfolka skulle flytte og jeg hjalp til både med barnepass og litt pakking. Innimellom ble det tid for julelunsj med tidligere kolleger som også er blitt pensjonister i løpet av året. Og siste uka før jul jobbet jeg hver dag på apotek, dog kun 4-5 timer om dagen, for skal ikke overskride 30 timer. Så var det plutselig jul, da, og lette juleforberedelser med litt baking og pynting. Julekveld med familien i Oslo og andredagsmiddag med pinnekjøtt hos meg. Og  da er jeg nesten her, første dagen i det Herrens år 2019. Godt nyttår!

PS: Nyttårsaften kan du få vite mer om i neste innlegg 🙂

4 kommentarer
    1. Fint å gå gjennom året litt når det er over. Man får liksom litt oversikt på det hele. Håper du hadde en fin kveld i går. Lykke til i det nye året!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg