Ut med deg!

Tour de ski på TV. Blåtimen ute. Pappesken med juletrepynt funnet fram fra kjellerboden. Det er ikke lenge siden den havnet der nede etter julepynting. Litt mer brutalt i år enn tidligere. Brutalt for jula altså. 

I dag er det kun tolvtedag jul og jeg finner det for godt å kvitte meg med jula.

Jeg beholder som regel jula ei uke til. Det vil si til tjuendedag jul. Men det er alltid siste frist. Det får da være måte på. Jula varer ikke helt til påske. I år er forresten påsken veldig sent.

Det er alltid morsommere å pynte treet enn å “avpynte” det. Men ingen barnålsdryss, heldigvis, for treet er av plast.

HER kan du forresten lese om juletrepynten min. Og HER er et innlegg om det ferdigpyntede treet og min juletrehistorikk.

Treet har sin egen eske. På bildet under er det demontert. Det består av tre deler. For å få det nedi må jeg klemme sammen grenene. 

Ned i boden med det. Alt til sin tid. Stas var det så lenge det varte.

#juletre #julepynt #jul #nyttår 

16 kommentarer

Siste innlegg