Merkelig….det med topplista.

Jeg snakker om Topplista på blogg.no-forsida. Statistikk er kult, da. Elsker statistikk, av og til. Lister er jeg glad i. Og følger derfor med litt på lesertall inne på Blogsoft-sida mi.

Topplista hos blogg.no har jeg ikke sett på en gang, for har regnet med at jeg ikke kommer dit når jeg fortsatt er på “gamle” blogg.no-plattformen. Vi som ikke er overflyttet kommer i hvert fall ikke opp med innleggene våre på framsida der. Så mye har jeg skjønt. Vi mister vel en del lesere på grunn av det, kan jeg tenke.

Men pytt, pytt. Nå venter jeg på at søknaden om overflytting behandles. Og sier tvitvi for resultatet. Det er visstnok ca 1000 søknader! Så ikke store forhåpninger. Men jeg ligger ikke på latsida for det. Blogge må jeg gjøre hver dag, for det er morsomt. Men jeg må innrømme at det er litt OK at noen leser det jeg skriver. 

Er på Bloglovin da, så klart. Der kan jo alle være, hvis de vil.  Og så publiserer jeg på noen Facebook-sider.

Men tilbake til blogg.no-topplista. Fikk vite noe av en medblogger her en dag; det var faktisk Frodith. Hun informerte meg om at jeg sto på topplista! Hæ? OK, da lærte jeg at vi som er i “gamleblokka” også kan komme dit. Så bra! Etter det har jeg begynt å følge med.

393 og 258 sidevisninger hadde jeg de to dagene jeg vet at jeg sto på lista. 

I går hadde jeg 243 sidevisninger, og var spent. Jeg tok bilde av lista i dag. Nr.100 hadde 241 sidevisninger. Nr.99 hadde 243, det samme som meg. Skjønner ingen ting, jeg….Hvorfor sto ikke jeg da som nr. 100? Ikke at det gjør noe, men jeg er slik laga at jeg må ha forklaring på det meste, og komme til bunns i saker…jada 😉

Noen som vet hvordan dette fungerer?

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Jeg har fått forklart at det er forskjellige tellesystemer. Google analytics og noe annet. TO forskjellige. HVORDAN de teller, derfor stemmer de ikke overens. Men deres telles tydeligvis også, med vårt system. Men det DERE ser er ikke det som “gjelder” 😀 Forstå det den som kan… He-he. Jeg sa fra til Naturogfhoto også, hun var også en dag 🙂 Jeg har ligget der mye i det siste. Ikke i dag. Men mange uker hvor nesten hver dag. Aldri gjort det før jeg flyttet, pga før gjaldt lesere ikke sidevisninger. Takk for linking i dag 🙂 Sånne små linkinger er hyggelig også, og noen finner kanskje bloggene våre sånn også, når vi linker hverandre innimellom 🙂 <3

    2. frodith: Takk for info. Vet ikke om jeg skjønte…hehe…;-) Skal tenke litt 🙂 Å linke til hverandre er jo fint. Jeg ser at du har vært flink til det i innleggene dine. Det er første gang jeg gjør det….Ha en fin kveld!

    3. Ble så paff da frodith gjorde meg oppmerksom på dette 🙂 Snille frodith, passer på oss hun <3 Det var jo litt morsomt at vi klarte å komme dit. Spesielt med tanke på at vi ikke er flyttet enda <3

    4. Skjønner ikke noe av det der. Jeg kommer vel aldri på den listen likevel. Til det har jeg alt for få som følger meg. Jeg legger jo heller ikke ut flere innlegg om dagen. Men jeg er fornøyd likevel jeg .

    5. Det der forstod jeg faktisk ikke helt.. ulike tellesystemer? Og en dag kan man være på topplista en annen dag ikke? Jeg liker også å forstå hvordan ting fungerer 🙂 Gratulerer med å ha vært på topplisten vertfall!! 😉

    6. Tror ikke jeg skjønner jeg heller. Jeg hadde 267 visninger en dag like før jul, jeg kom ikke på lista heller…den dagen bestemte jeg meg for å flytte.
      Da gjorde jeg det, men jeg har søkt om å bli overflytta alikevell, jeg savner bloggblokka….

    7. vestfroken: Enig med deg. Forvirrende. Men jeg får la det være som der er…orker ikke sjekke mer nå. Vil i hvert fall ikke stresse support med å forklare. De har sikkert nok å gjøre med å behandle søknader 🙂

    8. Orkidedatter: Fint å høre din opplevelse og mening om det. Takk. Vi får håpe at det går bra for oss. Men nå har du en annen bloggplattform også da. Lykke til uansett 🙂

    9. Hmmm… nei jeg skjønner ikkenoe…. og har ikke så mange at jeg kommer med på lista heller….. lurer veldig på hvorfor det tar 12 timer hver dag før innlegget mitt vises på bloglovin også……. knurr….. klem til deg <3

    10. Jeg har også lurt på det, hadde selv et innlegg rett før jeg flyttet, hvor jeg garantert burde ha ligget på den lista, så jeg ble skikkelig skuffet da jeg ikke fant meg selv der. Der burde jeg ha vært, for tellesystemene ville garantert ha telt meg inn, begge to. Så jeg tror vi blir litt foret med svada også, stoler ikke på det der.
      Har for få lesere jeg til vanlig til å havne der. Så nå driver jeg og tester litt, forsøker å finne ut hva som skal til for lille ubetydelige meg 😉
      Det er ikke noe mål sånn til daglig å være på lista. Men en gang hadde vært gøy 😀

    11. Ikke alt vi skal forstå, men nå oppklarte Frodith en del 🙂 Selv klorer jeg ned det som faller meg inn der og da, og som deg venter jeg på at søknaden skal bli behandlet, helst gå gjennom så jeg slipper å blogge fra et annet sted.
      Jeg leser innleggene dine, bare så du vet det <3

    12. Håper virkelig at du og andre i tråden får svar på den søknaden snart. Men nå begynner det å bli en del som jeg har hørt flyttet over til wp, det tar på å ikke vite også. Men alt er ikke gyllent på andre siden heller altså, jeg savner sårt noen funksjoner som jeg har blitt så alt for vant med «alltid» var der. Blant annet dette med kommentarer. Uansett håper jeg du får svar snart så du vet hva du kan gjøre :-))

    13. veronicarona: Frodith forklarte og nå ser jeg hva hun mente, for på topplista i dag (som altså gjelder i går) står jeg som nr.86 med 297 visninger. På min Blogsoft-statistikk står det 320 visninger. Så da er det som Frodith sier: to forskjellige måter å regne på på de to stedene. Men, jippi! Jeg kom på lista!! I hvert fall for en dag.

    14. Jernbanefrua..: Du vet om noen som er flyttet over i januar? Da er de vel i gang. Da venter jeg spent. Ikke krise om jeg ikke blir flyttet, for da kan jeg vel flytte selv til et eller annet sted. Ser at andre har klart det fint. Det med kommentarer høres litt kinkig ut. Er det sånn at dere ikke ser kommentarene vi legger inn?

    15. Jeg opplevde det samme som deg! Havnet plutselig på lista uten at jeg var flyttet fra gamle bloggen. Fikk aldri noe svar på hvorfor, annet at jeg ikke skulle vært der…? De gangene jeg har vært innom etter at jeg ble flyttet, så har ikke mine tall stemt med det som kommer på lista… Så hvis noen kan forklare meg hvorfor det er forskjeller ute og går i dette, så mottas svar med takk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg