Hvorfor stå opp så tidlig?

Effektiv på morrakvisten i dag. Ikke vanlig, for er jo pensjonist. Godt å kjenne på at jeg kan fungere på gamlemåten igjen. Sto opp kvart over seks i dag. Helt frivillig. Litt tungt. Hadde på vekking. Var nok ikke nødvendig, for skulle opp sammen med barnebarna som allerede var lys våkne.

Trøtt i trynet, men bare å få på seg klærne og sette i gang med deres morgenrituale. Gikk veldig greit. Snille barn. Den minste skulle legges igjen, for hadde dessverre vært våken alt for lenge. Mamman måtte få sove. Ble vekket enda tidligere enn meg. Ta igjen litt manko på søvn, hun.

Babyen sovna fort igjen kl åtte, og da var det for storebror og meg å kjøre til barnehagen. Og Min kjære puddel Barney ble også med.

Så skulle jeg egentlig tilbake for å sove, men fant ut at jeg skulle lade bilen. Skal nordover igjen i ettermiddag, så greit for alt som er unnagjort.

Da slo jeg to fluer i en smekk, eller rettere sagt morgentur med puddelen i området ved ladestasjonen og billading. Kjempelurt og effektivt. Og Barney fikk snuse på nytt sted.

Og ikke nok med det. Da lufteturen var over, satte jeg meg i bilen for å blogge. Dette innlegget.

Nå er klokka blitt halv ti, bilen er ladet og bikkja er fornøyd. Nå gjenstår det bare å lade meg selv. Hjem til en liten hvil.

18 kommentarer

Siste innlegg