En helt vanlig onsdag i januar?

Det er en vanlig onsdag i januar. Hvis noe kan kalles vanlig. Det er som på bildet. Stille og harmonisk. Fire kuldegrader, snø på bakken og vindstille. En normal januaronsdag på Hedmarken. 

Ikke mye å skrive om egentlig. Bare filosofere litt. 

Vært borte i fire døgn og godt å komme hjem, selv om det var kjempekoselig der jeg var. Tilbake til mitt vanlige pensjonistliv. Stå opp når jeg vil. Hvis ikke puddelen vil det før meg, da. I dag sov han lenge. Sliten han etter firedagersturen. Han hadde det fortreffelig i samvær med store og små mennesker, men da tar han seg ikke tid til de vanlige små soveperiodene sine utover dagen. Han må følge med på alt som skjer. Spennende for Barney.

Så når han kommer hjem tar han det igjen. Nå tar han frokosthvilen. Blir nok en ettermiddagslur eller to også. 

Jeg derimot sov det jeg skulle i natt. Det ble ni timer. Slettes ikke så ille. Trenger dessverre så mye søvn for tiden. Kan bli både stille, utilpass og irritert hvis jeg ikke får det til. Veldig dumt.

Men som jeg har sagt i et tidligere innlegg; jeg er så heldig å kunne ta igjen søvn når jeg kommer hjem. Det kan ikke de som er midt oppi småbarnsperioden. Derfor er det ekstra hyggelig å kunne hjelpe til med å gi dem noen timer søvn ekstra noen ganger. 

Men i dag altså. Klokka er snart midt på dagen og jeg har kun vært en tur på badet, spist frokost, sett litt på Nyhetskanalen, bladd gjennom avisa, kokt meg ekstra med kaffe og selvsagt aller først vært på tur med krøllebøllen min. Han har ikke lært seg å bruke doen min 😉

Så sitter jeg her og blogger da, tar livet med ro og har ikke dårlig samvittighet for det. God tilværelse.Litt småforkjøla er jeg fortsatt, men i relativt god form. Sitter litt lenge i. Vart i 2 uker nå. Pytt, pytt. Finnes verre ting.

Barney skal vel ut igjen om noen timer og jeg skal spise litt lunsj. Ellers kan jeg vel få til å ordne noen daglige, nødvendige gjøremål i leiligheta. Jeg kan ta en tur med bilen for å handle inn mat og samtidig hente en postpakke som er meldt ankommet. Jeg burde ha vasket bilen også, for den ser ikke ut etter ferden langs saltet E6.

Jeg må kontakte forsikringsselskapet og endre kjørelengde (bilen). Jeg skal ringe en venninne som kontaktet meg i går. Da hadde jeg ikke tid til å snakke med henne. Ellers bestille meg sjampo og noe enkel sminke på nettet. Lærer av de unge. Apropos det. Jeg lærer masse av barna mine. De har så mange kloke og nyttige innspill. Takk og pris for dem. Heldig er jeg!

Nå vet jeg jo ikke hva resten av dagen vil bringe, og greit er vel det. Tar det som det kommer. Kjedelig er det uansett ikke, for det er nok å fare med. Slappe av er jo også deilig. Se litt på TV i kveld også. Det er sant; middag må jeg forberede. Men det er også mye enklere når det bare er en porsjon som skal tilberedes. Og jeg kan få akkurat det jeg ønsker meg. Hva har jeg lyst på i dag da? Må tenke. Ikke for mye og ikke for tungt. Har mye grønnsaker i kjøleskapet. Finner på noe med det, tenker jeg……

 

#pensjonist #rolig #januar #blogg #filosofere 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Det hørtes helt fortreffelig ut 😀 Stille og rolig her også, men en smule kaldere enn hos deg 🙂 Kos deg videre med dagen 😀

    2. Hørtes kjempeherlig ut 🙂 Så kjempefint og idyllisk bilde 🙂 Så ut som et sted hvor man kan søke ro i sinn og sjel 🙂
      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Deilig med slike dager hvor de liksom går av seg selv, og man ikke kan bare flyte med. Her nyter jeg innetilværelsen, og lader opp til jobb i morgen. Første dagen etter litt over 5 uker med ferie. Kattene min sløver rundt de også, men de begynner å lengte etter våren merker jeg.. De vil være mer ute enn på lenge 😊

    4. Høres veldig godt ut med en slik dag. Jeg har jo slike dager innimellom jeg også, selv om det blir litt mindre nå som jeg jobber litt igjen + trening.
      Det er det som er fint å vite når man hjelper til med barnebarna, at vi kan ta igjen søvn og slappe av etterpå 🙂
      Og ettersom vi har barnebarn, så har vi vel hatt vår tørn med våkenetter og lite søvn tidligere 😉
      Nyt kvelden med litt tvtitting 😀❤

    5. blir lett rolige dager etter å ha vært borte,det er vinter og kaldt ute,da er det greit å kunne kose seg inne så lenge en selv vil :=) jeg tenker litt på det med å bestille varer på nett,det er med på att butikker må legges ned for dei får ikke regningen til å gå ihop,så jeg prøver å handle det jeg trenger i butikken,litt blir bestilt det gjør det hos meg også,men for mye blir kjøpt på nett det er ikke like bra i lengden :=)

    6. Bra du hadde en fin tur 🙂 Er det noen grunn til at du må sove mer nå? Vinteren? Eller vært syk eller? Skjønner det var spennende for Barney på tur også 🙂

    7. Ååh, det høres ut som en deilig onsdag – å ta det helt piano, og bare pusle litt i rolig tempo 🙂 Det er en del som klager på hverdagene, som om de er noe kjedelig, men mesteparten av livet er hverdagene – og de har mange gode øyeblikk vi har godt av å verdsette og nyte 😉
      Så artig at du fikk pakke i posten – alltid moro, særlig når man har bestilt noe selv, for da er det noe man ønsker seg 😀
      Håper hele dagen din har vært god. Ha en fin kveld, Gunn!
      PS: Nydelig vinterbilde fra Domkirkeodden. Jeg pleier å være der om sommeren, men aldri om vinteren.

    8. Aina: Jeg liker vanlige dager veldig godt, og gjerne ta det helt med ro, ta ting som de kommer og være alene. Ikke noe problem med det 🙂 “Rakk” ikke å hente pakka, da 😉 Så rolig ble det..hehe…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg