For spesielt interesserte, kanskje….

Høyt der oppe ser du flyet. Det er så klar luft at flyskrotten synes. Dette var ikke i dag. Er fra noen år tilbake. Men kunne jo like gjerne ha vært hvilken som helst vinterdag, bare det hadde vært klarvær og skikkelig høytrykk.

Ikke en sky på himmelen. Er det skyer på blogghimmelen? Tja. Gjør det beste ut av det. Prøver å bevare klarværet. 

Blogging har blitt en del av dagene mine. Jeg har tid til det og tar meg tid. Kunne jo ha fylt dagene med andre ting, som lesing eller strikking eller vasking eller….masse forskjellig.

Men så ble det blogging da. Fascinerende. Jeg har skrevet et eget innlegg om det for lenge siden. Se HER. Ikke så veldig lenge, for startet i slutten av september.

Jeg fant fort ut at det er en egen verden der inne. Vi leser hverandres blogginnlegg og kommenterer og liker. Det er mye hyggeligere enn jeg hadde forestilt meg. Jeg får bloggvenner. 

Jeg bruker derfor en del av tida til å lese andres innlegg, samt å kommentere. Vi følger hverandre og får nye lesere. 

Nå har det seg slik at blogg.no Blogsoft-plattformen skal legges ned. Jeg er fortsatt der inne, men har søkt om overflytting til deres nye wordpress-plattform. En del blogger er allerede flyttet over. Vi andre venter i spenning. Hvis det blir avslag på søknaden, må jeg ta med meg alle innleggene mine og flytte over til en annen plattform på egenhånd. 

Men i mellomtiden holder jeg det gående og blogger en eller to ganger om dagen, uten at det stresser meg. Men skal ikke se bort i fra at vi kanskje har et visst press på oss allikevel i og med at øvrigheta kommer til å se på både frekvens, innhold, oppdateringer, tema og lesertall ved vurdering av søknader. 

Ingen krise uansett, for finnes mange bloggplattformer. Og vi får tips av hverandre via innleggene våre. Folk har flyttet til forskjellige plattformer, og vi får ofte informasjon om hvordan det fungerer, og kanskje hva de ikke er fornøyd med.

Så sees vi ikke så godt vi som står igjen på gammelplattforma, da. Vi er ikke på framsida av nye blogg.no. Mister kanskje noen lesere på det.

Derfor er det ekstra viktig å være på Bloglovin. Der er det blogger fra alle plattformer, som vel å merke har registrert seg på Bloglovin. Personer som ikke har blogg kan også registrere seg der for å følge forskjellige blogger. Man kan til og med få varsel når yndlingsbloggen publiserer nye innlegg. Smart.

Så publiserer jeg også innleggene mine på Facebook. Har egen side der, på min egen Facebook-konto. Der legger jeg utvalgte innlegg ca. annenhver dag. Pensjonistgunna

Så er det egne grupper på Facebook for bloggere, hvor vi kan publisere innleggene våre.

Instagram og Snapchat har jeg, men bruker det ikke i bloggsammenheng. Vet at mange unge gjør det. Sikkert lurt. Er heller ikke på Youtube. Jeg føler at jeg er i en annen divisjon enn de store bloggerne som bruker alle disse stedene. Men skal jo ikke se bort i fra at det kommer….

Sånn som det ser ut nå….og føles…..kommer jeg til å fortsette med skrivinga…..enn så lenge……tror jeg…..

#blogg #skyfri #himmel #fly #facebook #bloglovin 

 

 

6 kommentarer
    1. Finner deg på bloglovin jeg også. Rart det der med blogg. Når jeg sier blogg til andre som ikke blogger eller leser blogger, så fnyser de litt. Men ikke alle bloggere skriver om sminke og operasjoner eller viser bildet av seg selv hele dagen. Noen er som deg og meg, vi skriver, legger ut det vi vil og koser oss sammen i bloggverdenen. Jeg har blogget i over ti år. Ikke angret en dag på det. Så får du ikke komme over til denne plattforme, så må du gi oss adressen til der du havner da. Ha en vakker fredag 🙂

    2. Natheless: Tusen takk for hyggelig kommentar. Og helt sant: Vi bloggere er ikke en ensartet gruppe. Vi som er like finner hverandre også 😉 Veldig hyggelig samfunn! Spennende tider nå som jeg venter….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg