Spennende og uforutsigbart

Så skjedde det igjen. Må bare skryte og skrive. Jeg havna på topplistablogg.no sin framside i dag. Nr.51, faktisk. Det er sjelden kost. Synes det er bra jobba, jeg, når innleggene mine aldri vises på forsida av blogg.no. Det er igjen på grunn av at jeg er på den gamle delen av blogg.no. Hvis du ikke skjønner bæra av det jeg sier, kan du lese litt mer HER.

Jeg blogger egentlig for at det er moro, men når det først finnes statistikk over lesere som er innom bloggen min og leser de forskjellige innleggene, er det moro å følge med, og ekstra moro at folk leser…..og ikke minst kommer igjen for å lese mer. 

Jeg nevnte i innlegget jeg viste til over her at jeg også bruker andre plattformer for å dele innleggene mine. Må nesten det for å bli sett. Det vil si Bloglovin og Facebook. Inne på Facebook har jeg min egen side Pensjonistgunna under min egen private Facebook-konto. Ellers er jeg medlem av diverse grupper. 

Når jeg skriver et innlegg om et spesielt tema, publiserer jeg det noen ganger på en gruppe hvor det passer. Det kan være puddelgrupper, pensjonistgruppe, matgruppe, blomstergruppe og blogg-grupper.

I går laget jeg et innlegg om nostalgisk mat som jeg tenkte kanskje kunne være litt interessant for lesere på Facebookgruppa “Husmannskosten før og nå”. Det gikk rett hjem! Innlegget het “Jeg elsket det. Gjør jeg det fortsatt?”  

Altså helt uforutsigbart hva som slår an. Blir jo litt hekta og inspirert til å fortsette.

Det går opp og ned med lesertallene for en blogger fra dag til dag. Det gjør det faktisk for de 10 øverste på blogg.no-lista også, ser jeg. Der kan det jo variere med flere 1000 sidevisninger fra dag til dag. Men så har de høyere total-tall også da. Forskjellen i prosentavvik blir sikkert stort sett ganske lik.

Som eksempel kan jeg nevne at Nr.1 på Topplista hadde avvik på 5000 sidevisninger fra i går til i dag.

Veldig moro og spennende å blogge, og så lenge jeg finner noe å skrive om, fortsetter jeg. 

 

#blogg #topplista #statistikk

 

 

22 kommentarer
    1. Godt jobba! Jeg er ikke ført over på den nye blogg. No, og vet ikke om jeg kommer til å søke. Det jeg har lagt spesielt godt merke til etter at de la om til ny side er at flere av topp 20 har tredoblet seertallene sine. Antar det gir klingende mynt i kassa for de, og selvsagt mer enn før. Det er fint å se at du deler hvordan du når ut til seere… Det er nyttig for mange andre. Lykke til videre med bloggingen

    2. Kjempegøy da 🙂 Ja, man vet aldri helt hva som slår an heller 🙂 Jeg har ikke statistikk lenger jeg. Det er faktisk VELDIG deilig :- )Jeg ble litt for hekta på den. Ser jeg nå. Men jeg synes det er veldig gøy å være på blogglisten, men da blir det liksom å sjekke EN gang pr dag, om jeg er på den eller ikke. Og så tenker jeg ikke noe mer på det med lesere/visninger. Leserantall vet jeg jo ikke lenger da 😀

    3. Øyvind: Det har faktisk jeg sett også: at de som er flyttet over har økt lesertallene sine. Så jo på tidligere statistikk hva de pleide å ha. Men litt farlig å rope alt for høyt om det….kan bli uglesett…Men nå har jeg nå sagt det. Tusen takk for hyggelig og oppmuntrende kommentar 🙂

    4. frodith: Enig at en kan bli litt hekta på statistikk. Ser at du er på Topplista titt og ofte, og det har du fortjent! Fine og kreative innlegg har du alltid! Du så vel forresten at jeg linket til det morsomme F-innlegget ditt i mitt innlegg i dag tidlig? Jeg hermet etter deg, men med bokstaven P 😉 God helg til deg!

    5. Så kjempegøy da, og ikke minst vel fortjent 🙂
      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    6. Gratulerer! Jeg har blogget i fire år nå, og har kun EN gang hatt så mange sidevisninger som du hadde! Det er en ærlig sak å ønske seg lesere, og jeg har aldri vært så bevisst på hvordan. Har bare blogget om det som har falt meg inn, delt på facebook og kjøpt bloggshouts i ny og ne.! Håper du får innvilget søknaden om overflytting . Du har vel lagt inn en god “Søknad” med å komme såpass høyt opp på topplista. Mye bedre å jobbe konstruktivt enn å sette seg til å surmule over at man ikke ble flyttet over i første omgang! 😀

    7. Bra jobbet! Jeg mistet helt piffen før jul når alle bloggerne jeg fulgte ble flyttet over til nye platformen og jeg selv ble igjen her på den gamle. Jeg blogger ikke for å få høye lesertall, og har heller ikke delt innleggene mine så ofte på FB, selv om jeg merker at lesertallene blir høyere da. Nå har jeg tenkt at jeg skal fortsette litt til og se hvordan det går. Får jeg ikke flytte så har vi et eget domene jeg kan bruke, så tiden vil vise hva som skjer 🙂

    8. karidansen: Tusen takk! Litt moro, da, og ja, jeg tør å innrømme at det er fint å bli lest 🙂 Når jeg først har begynt med dette. Men skriver fortsatt for at det er moro. Vet ikke om de legger merke til at jeg var høyt oppe i dag, men får bare håpe at det hjelper litt. Det er jo andre faktorer som spiller inn også. Uvisst hva 😉 Blir uansett spennende å se hvordan det går.

    9. margarites: Da holder vi ut her inne på gammelbloggen enn så lenge og heier på hverandre. Hvis jeg ikke blir flyttet over automatisk av blogg.no, flytter jeg selv til en eller annen plattform. Pr. i dag uvisst hvilken….Lykke til med blogginga! Stå på!

    10. Artig :). Du er flink til å jobbe med bloggen din. Du skal se du blir overflyttet. Jeg bruker som hovedsak mobilen i blogging, der ser jeg bare fram til den 50. . Viktig at bloggingen oppleves som morsom. Og det er alltids noe å skrive om. Fin søndag til deg :))).

    11. Det er veldig bra jobbet! 🙂 Men synd vi ikke kommer på fremsiden. Etter to måneder er det ikke så lett. Lurer på om du får lagt inn nye videoer, eller om de har fjernen den funksjonen i blogsoft? 🙂

    12. vestfroken: Tusen takk. Vi står på! Og venter på søknadsbehandling 🙂 Angående videoer: aner ikke. Har ikke satt inn videoer ennå på bloggen 🙂 Spør noen andre. du….God mandag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg