Starter grillsesongen snart mon tro?

Nå er ikke jeg den mest ivrige grillkokk, men den brukes jo en del gjennom sommeren. Grillen altså. Nå står den godt innpakket i både grilltrekk og en stor hatt av snø. Ute på balkongen. Det har snødd rikelig de siste dagene. Det har snødd enda mer andre steder, så dette her er helt normalt. Det er tross alt vinter. Koselig med snø. Det gir mange muligheter for uteaktivitet. 

Jeg tenker akkurat som tidligere vintre. Blir nå all denne snøen borte til det kommer enda en vinter? Det skjer alltid! Sola har en fantastisk og magisk kraft.

Og vi får alltid en vakker vår, sommer og høst, uten snø.

Men om vinteren vil jeg at det skal være snø. Sånn som nå. Da er det riktig at grillen og putekassa ligger i dvale i snøhulene sine.

Under den delen av balkongen som har tak over seg står noen av utemøblene. Det er nok ikke lenge før jeg kan sitte der igjen, når sola står høyere på himmelen. Må bare koste vekk litt snø som har føyka innover.

Og de vintergrønne trærne der ute er bare glade for snødekke. Da blir det lunere, og det er større sjanse for at de overlever denne vinteren også. I tillegg har jeg måkt ekstra med snø rundt dem.

12 kommentarer

Siste innlegg