Greit å passe barnebarn?

Dette bildet ble tatt en gang på høsten i fjor da barnebarn, Barney og jeg gikk tur i Ekebergparken.

Jeg er så heldig å bo i nærheten av barnebarna mine….og barna mine.
Jeg flytta etter dem for 3 år sida. Fra Mjøsbyen Hamar til hovedstaden Oslo. Og det har jeg ikke angret på ett sekund, som jeg pleier å si når folk spør.
For folk spør nemlig om det, særlig i begynnelsen. Og det er naturlig. Og jeg er ærlig og svarer det jeg mener. Fint på Hamar også, men jeg har det enda bedre nå.
Det skal jeg tørre å si, sjøl om jeg tar sjansen på at bekjente der oppe kan blir fornærmet😅
♦️
Nærheten til familien er gull verdt. Barney og jeg bor bra, vi har fint turterreng og jeg har mange hyggelige naboer. Alt dette er veldig viktig for å trives.
Av og til passer jeg barnebarna, og andre ganger treffes vi på andre måter.
Det hender at de også overnatter her.
♦️
Det gjør de nå. To netter faktisk. Mamman og pappan må også få komme seg bort en gang i blant. Bare de to.
Og det er da bare koselig for meg å ha dem her. Er så greie, snille, morsomme og kloke at det er en fryd.
De går i barnehage og skole, så hverdagspassing, som det blir nå,  dreier seg stort sett kun om morgen- og kveldsrutiner, levering og henting i barnehage/skole og overnatting.
♦️
Som jeg har nevnt i tidligere innlegg, er jeg glad for å kunne sove så lenge jeg vil om morran, men det går helt greit å stå opp klokka sju de dagene de er her.
Skulle jeg bli for trøtt, kan jeg bare ta meg en lur midt på dagen mens de er borte. Rett og slett.
♦️
Når jeg skriver dette er det onsdag ettermiddag, og de kommer hit i kveld.
Må bare sørge for å ha passe med mat i huset. De er ikke kresne, så spiser det samme som meg. Men jeg pleier for eksempel sjelden å ha melk i kjøleskapet, da jeg ikke drikker det sjøl.
Så det må jeg kjøpe. Og kanskje litt pølse og lompe. For det er visstnok turdag i barnehagen i morgen, så da skal den yngste ha med det dit.
♦️
Sånne småting må jeg holde styr på, og det er bare helt greit. Fint å ha litt å huske på. Skjerper hjernen.
Og så skal den ene på turn torsdag kveld, og den andre skal ha påskefrokost på skolen fredag. Jeg tror jeg husker alt dette, men for sikkerhet skyld har «listomane» meg notert det på et ark😅
Og ja…så er det «ha-med-dag» både i skole og barnehage fredag.
Slike dager var det ikke i gamle dager🤗
De har lov til å ha med en leke hver.
♦️
Og i tillegg er det «bamsefest» i barnehagen fredag, så da må jeg passe på at bamse blir med i sekken den dagen.
De er så store nå at de sikkert husker mesteparten av dette sjøl. Så det blir en lett oppgave for meg, tenker jeg….
Trivelig blir det.
Både Barney og jeg  gleder oss. Puddelen aner det ikke ennå, men vet at han blir hysterisk glad når de kommer inn døra🐩😃

 

 

16 kommentarer
    1. Så herlig å få overnattingsgjester 🙂 Koselig med barnebarna tenker jeg – og veldig fint å kunne bo i nærheten av de og egne barn 🙂 Husker da du startet flytteprosessen ja 🙂
      Lag deg en fin torsdag!

    2. Storkoser meg når jeg har barnebarnet på 4,5 måneder i hus. Godt hun ikke bor så langt unna. I går ble det trilletur etter jobb så mamman fikk sove en times tid.

      1. Ja, ikke sant? Bra at vi i hvert fall er to😂 Prøver å huske ting innimellom også, for god trening, men blir mer trygghet med lister. Da kan jeg slappe av og bruke hjernen på andre ting, og så sjekke lista innimellom. Du skjønner helt sikkert hva jeg mener😅

    3. det er helt greit å si at du har det bedre på et nytt sted. Jeg har det tusen ganger bedre i Stavanger enn i Harstad og dette betyr ikke at det bor dårlige folk i Harstad. Jeg har mange gode venner der.

    4. Jeg kan ikke passe mine så ofte og mye som deg , jeg jobber 100 prosent natt… men prøver å møte de og hjelpe så godt jeg kan. Har 5 gutter og 3 bor i nærheten mens 2 bor i stockholm. Jeg forstår godt at du flyttet etter mår du hadde muligheten…

    5. Det høres så innmari koselig ut altså! <3 jeg gleder meg til lillegutt blir større og kan overnatte hos farmor! – og være med på bobiltur…. <3 nyt dagene!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg