Ett år i mellom……og hva har skjedd?

Jeg hadde et innlegg her om dagen som var et ettårs-innlegg. Det vil si at jeg publiserte det jeg la ut for nøyaktig ett år siden. Men det manglet noe….

Det innlegget het: Dette var akkurat ett år siden…

Det var den 9.oktober. Ikke noe spesielt egentlig med den datoen i mitt liv. Var bare en tilfeldig valgt dag hvor jeg tok bilder som jeg pleier å gjøre. I hvert fall i 2018.

I innlegget jeg viser til over her, skulle jeg egentlig ha gått til de samme stedene og tatt “de samme” bildene. Eller i hvert fall samme motiv fra noenlunde samme vinkel.

Jeg orket ikke. Var syk og slapp. Men i dag gikk jeg forbi der igjen. Gjorde det i går også, men tok ikke bilde da. I dag var det så fint lys 🙂

Derfor får du altså bildet som jeg lovet deg. Sammenligningen mellom 9.oktober 2018 og 2019.

Det gikk vel mest på om høsten var kommet like langt i år som i fjor….

Øverst ser du dagens bilde. Litt juks altså, i og med at det er tatt den 12.oktober i stedet for den 9.

Nederst ser du bildet fra 2018.

Sjøl om det er noen få dager senere i år, er det faktisk mer løv på trærne enn i fjor.  Ikke akkurrat noe vitenskapelig bidrag, for mange faktorer kan spille inn på sånt.

Motivet er fra Jernbanemuseet på Hamar. Sett fra utsiden. Fra gangveien utafor gjerdet, og gjennom hekken.

Det er gamle Ilseng stasjon som står der likedann som i fjor, og som den har gjort i mange år der nede….og før det enda flere 10-år på Ilseng…..

 

Har du vært på Jernbanemusset på Hamar?

Det heter forresten egentlig Norsk Jernbanemuseum.

 

Høst på Jernbanemuseet 2019

 

Høst på Jernbanemuseet 2018.

 

10 kommentarer
    1. Artig å ta bilde på samme plass med nesten nøyaktig ett år mellomrom. Ja, jeg har jo vært på jernbanemuseet. Tertitten har jeg også vært passasjer i.

    2. Det nyeste er helt klart finest, men i fjor slet trærne veldig etter ekstremvarmen den sommeren. Er nok derfor de bladene var mye blekere og “ferdige” 😉
      God søndag, Gunn!

    3. Gratulerer med ett-års dagen. Artig med slike bilder, ta bilde samme plass over tid. Gjorde faktisk det som tenåring, brukte kanskje litt over året for å få det til. Men det morsomme var at det meste av bildene er viet en grusvei, ha, ha. Men den gangen var det litt “mer” med å ta bilder. Framkalling osv. Så følte jeg gjorde en “jobb”, om resultatet ikke ble så bra. Ditt bilde fra i år var nydelig. Høsten er fotogen. Norsk Jernbanemuseum har jeg ikke vært på, nei.
      Riktig fin søndag, og godt å høre du begynner å bli bedre. <3

      1. Artig prosjekt du hadde! Og klart mer jobb den gangen. Fikk nå ikke se dessa bilda med en gang 😉 Veldig lett å ta fine bilder om høsten, og særlig med slik lys som var på årets bilde….God søndagskveld!

    4. Jeg har vært der mange ganger og kjørt Tertit tog 🙂 Vi brukte å være på Hamar hver sommer i mange mange år. Jeg var dere også innimellom som barn, for jeg hadde en tante som bodde i Skappelsgate. Nå har jeg en venninne som bor ved Maxi og det er henne vi brukte å besøke hver sommer, men har ikke vært mye de siste årene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg