Nå er jeg drittlei!

Jeg er ikke drittlei alt. Det er bare de spam-kommentarene som stadig dukker opp i kommentarfeltet mitt. Ser og har hørt at andre bloggere er plaget med det samme. En mager trøst. Første gang jeg så kommentaren, ble jeg sjokka. Medblogger Frodith beroliget meg tidlig med at det var spam. Hun hadde fått lignende “dritt” i kommentarfeltet sitt. Litt trøst var det.

Jeg trykte på “spam”, i stedet for “slett”, og borte ble det. Håpet da at noen så at jeg hadde rapportert spam. Tror ikke det. For nå dukker det opp hver dag, og flere ganger om dagen. Fjerner så fort jeg ser det, for orker ikke å ha det der.

Det er forskjellige avsendere, så er nok derfor det kommer igjen og igjen, selv om jeg varsler “spam”.

Her er dritten jeg snakker om:

“Неi, hvоrdаn gåг dеt? Вrøt sammen med кjæгеsten min i går. Ønskеr sеx utеn fоrрliкtelsе.
Redd foг å bli blоkкert. Ikкe vil chattе hеr. Kliкк på linкen оg sкriv til meg dег.
—>> http://[email protected]/#SusanRobinson

 

Hva skal vi gjøre for å bli kvitt det?

 

12 kommentarer
    1. De der er jeg dritt lei også. De kommer flere ganger om dagen hos meg også😠
      Har trykket både slett og spam , men ingenting hjelper. Merkelig hvor lenge det har holdt på sånn .Jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt det.

    2. Klikker man på linken til den møkkaklubben, får man opp advarsel om phishing. Så det er svindel. Jada, jeg testet forleden…kun linken da.
      Jeg kan ikke begripe at ikke datafolka kan legge inn en sperre på f.eks noen av ordene i den linken de oppgir, slik at innlegget ikke legges inn. Alle bloggerne plages med det, og jeg som bare er en leser, ergrer magesår på meg selv snart. 😏 Jeg har bestemt meg for å være prippen, gammal røy angående det der.
      Det forsøpler blogg.no noe helt sinnsykt.

      1. Takk for kommentar. Høres ut som du har greie på hvordan det funker. Og håper som du sier at det ordnes opp i dette snart! Hver gang jeg ser på kommentarfeltet, må jeg trykke “spam” på nye meldinger 🙁

    3. Jeg har snakket med blogg.no på support. De kan IKKE legge inn en felles sperre, men dere kan selv gå inn på innstillinger, se under DISKUSJON, og finn der det står : svarteliste for kommentarer… Skriv inn ord som blir brukt i ALLE kommentaren, f eks sexia.club. Og sikkert lagre etterpå. Da blir denne registrert som blokkering. Hvis de endrer ordene, så må man finne ut en fellesnevner og skrive inn.. Det hjalp på meg.

    4. Det der er no’ dritt! Husker det var mye av det på blogg.no før i tiden. Synd det har kommet tilbake. Jeg har faktisk sett noen lignende kommentarer på facebook, så de er vel overalt..
      Det eneste du kan gjøre er vel å fortsette å legge det i spam-delen, og så håpe at det slutter helt etterhvert.
      Håper du får en super fredag uansett, Gunn!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg