Columbo og tannpleie.

Columbo, ja. I de dager vi kun tok inn NRK1 på fjernsynet, var det en ukentlig forlystelse å se på Columbo-detektimen. Dette foregikk på 70-tallet. Lenge siden. Men nå skal du jammen sjå at intet er nytt under solen. Alt kan sendes i reprise. Og det skjer med Columbo i dag. Jeg har sett det i programbladet, men har aldri sett på det i nyere tid. Det er liksom så mye annet å velge i.

I dag ble det en endring på det. Jeg hadde den halvårlige halvtimen hos tannpleieren min. På venteværelset deres er det ekstraservice til ventende og eventuelt engstelige pasienter, i form av en TV. Bra tiltak og godt alternativ til gamle ukeblader.

Så satt jeg nå der da. Var tidlig ute. Og det ble litt forsinkelse i tillegg. I stedet for å glo nedi telefonen som jeg vanligvis gjør i sånne situasjoner, festet jeg blikket på skjermen. Der var Columbo. Ble fascinert i dag også jeg, som den gang for lenge siden.

Tannpleier unnskyldte forsinkelsen. Jeg hørte meg selv si: “Helt greit. Ser på Columbo, jeg”. Og det var helt sant at det var greit.

Kanskje jeg må finne ut når neste episode sendes?

Det er faktisk så gammelt at det er nostalgisk og “verneverdig”. Krimgåtene vil jo være som de alltid har vært, så der er det ikke noe nytt. Men teknologien! Den har endra seg. Det var interessant og faktisk morsomt å se at Columbo i denne episoden snakket om mobiltelefonen som et teknisk vidunder som ikke ville bli alle forunt å eie etter hvert 😉

Hvis du er omtrent på alder med meg, har du nok sett på Columbo i gamle dager du også, tenker jeg 🙂

 

8 kommentarer
    1. Til og med jeg husker Columbo. 🙂 Prøvde å se en episode for en tid tilbake, men jeg synes det var dritdårlig! 😀 Håper det gikk greit hos tannlegen.

    2. Det er ikke mange episodene jeg har sett av Columbo, men husker at foreldrene mine så serien 🙂 Jeg var nok ikke kommet så langt til å bli fenget av sånne voksengreier enda 🙂
      Min tannlege har også TV på venteværelset. Og det har så høyt volum på at jeg mistenker det er for å kamuflere skrik og gråt fra pasientene som allerede er i stolen 😉
      Det er faktisk ganske forstyrrende, men så er jeg veldig lydsensitiv, så jeg plages nok litt ekstra når volumet er så høyt. Men et fint tilbud er det absolutt. Jeg er der at jeg har tannlegeksrekk, og veldig greit med en avledning i stedet for å sitte å grue seg.
      Håper det gikk greit og at det var null hull 🙂

      1. Er enig i at ulempen med TV på venteværelset kan være lydnivå og ingen mulighet til å velge kanal. Gikk greit denne gangen ;-)Gikk greit. Null hull, bra tannkjøtt og fri for tannsten igjen. Flink og behagelig tannpleier jeg har også 🙂

    3. Columbo har jeg sett ja, både før og nå. 🙂 Svigerfar ser på det hver dag, så når vi er der, da blir det litt Columbo på oss også. 🙂 Artig å se igjen. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg