Julegenser skal jeg aldri ha!

Julegenser har jeg aldri brydd meg om. Det er da nok en tåpelig greie som kommer fra “over there”, kan jeg tenke.

Har du hørt om kuvending?

Det er når man brått skifter mening…… Jeg foretok en kuvending her om dagen da jeg var på et kjøpesenter i nærheten.

Det har vært ymtet innpå om at vi skulle ha julegensere på julekvelden. Eller i hvert fall på formiddagen. Og gjerne rare hårbøyler med julemotiv oppå hodet også. Jeg sa nei til det forslaget. Vi bruker ikke penger på sånt tull!

Neivel. Så kom jeg på kjøpesenteret da. Og den som kom hjem med både julegenser og hårbøyle med oppstående Rudolf-horn og en blinkende nese i tillegg… det var meg! Jeg må le.

Jeg formidlet dette til de jeg skal være sammen med på julekvelden, og måtte innrømme at jeg hadde foretatt en skikkelig kuvending….eller skal vi kalle det reinsdyrvending? Hohoho…..

De andre har forresten også kjøpt seg hårbøyler. Men det er kun jeg som antageligvis kommer til å stille i genser. 

Jeg pleier ikke å være så vinglete, men det må da være lov noen ganger…..

Har du julegenser og røde reinsdyrhorn?

 

#julegenser #rudolf #kuvending #kjøpesenter #hårbøyle #reinsdyr

 

 

14 kommentarer
    1. Hehe.. jeg har ikke julegenser og ikke reinsdyrhorn. Kanskje jeg burde sy meg en julegenser til neste år:-) Det var noe å tenke på. Den var jo søt da 🙂

    2. Ja jeg var nok sånn som deg…det der…det bruker man ikke penger på…hihih..og plutselig så hadde jeg også julegenser……Det fine er jo at det koster ikke så mye nå…så da går det an… Flott rudolf genser og er det jul, så får man være litt julete….hihihi

    3. Jeg har ikke julegenser, men finner jeg den rette har jeg ikke noe problem med det. Har sett en julekjole jeg ønsker meg hvis jeg kunne finne den i min størrelse.
      Hårbøyle derimot vil du aldri se meg med

    4. Julegenser er fint. Er nok en tradisjon fra «over dammen» for jeg «arvet» tanken fra slekta mi over der, og har hatt julegenser i flere år. Lenge før de begynte å piple fram her i landet :-)) Min har reinsdyr og dusker. Brukes fra jeg er ferdig med alt som skal gjøres lille julaften, og til middagen nærmer seg på julaften. Da får den fri til første dags lunsj :-)) Gemalen har aldri brydd seg med det, han arvet gesten med juleslips :-)) Det er koselig med en sånn genser, er så lite som skal til for det «lille» ekstra :-))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg