Lise for sjelen

Jeg blir aldri lei av dette motivet. Går der nede hver dag. Og du har fått se det tidligere, hvis du har lest innleggene mine. Det endrer seg også hver dag. Det er vår, sommer, høst eller vinter i Rosenlundvika ved Domkirkeodden. Den røde bygningen nede ved vannet heter Løtenbygningen og tilhører Friluftsmuseet på Domkirkeodden.  

Jeg har ikke mye julestri i år. Det har jeg valgt. Det går an. Og det er kanskje for at jeg er pensjonist? Ferdig med å bake de 4 slaga. Ble færre i år, ja. Bare vanlig helgevask gjenstår. Juletreet skal pyntes og litt nisser, ikke mange, skal fram. Mat skal handles inn. Ribba og pinnekjøttet er allerede innkjøpt. 

Har da enda noen dager på meg. Går bra detta vettu. Null stress. Og enda mer avslappet blir jeg på min daglige tur med puddelen der nede ved vannkanten. 

Er det ikke fint?

Litt har jeg å fare med ellers denne siste uka før jul, for jeg har tatt på meg å jobbe 4 timer hver dag på apotek.  

Og så har jeg de trygge listene mine, som jeg har nevnt i tidligere innlegg. Da blir jeg også mer avslappet. Godt for hver linje som kan strykes ut.

Julegaveinnpakking gjenstår. Det er kjempekoselig. Er det mer jeg skal gjøre da?

Nei, ikke annet enn vanlige gjøremål. Vaske litt klær, stelle Barney, stryke en juleduk og kanskje hente litt granbar i skogen. Fint å ha i 50-tallsvasen ved inngangsdøra. Slik omtrent…….Kjøpe litt juleblomster. Koselig det også. 

Jeg får se om jeg er like rolig til helga.

PS. Jeg er mer stressa for at jeg fortsatt er på gammelplattforma i blogg.no. Venter stadig på mail angående flytting. Men ser at det fortsatt er flere på plattforma sammen med meg. 

 

 

20 kommentarer
    1. Prøver å ikke stresse jeg også…men det sniker seg på…har jeg husket ditt, har jeg husket datt..og det hjelper ikke med liste, for har jeg husket å skrive opp? osv…Jeg er fæl til å stresse meg opp..men prøver å la være…Tror jeg har kontroll, og mye er unnagjort….Ha en god ny dag!

    2. Finner deg jeg, for jeg la det inn i mine favoritter på bloglovin før jeg selv ble flyttet. Nydelig bilde! Herlig å ikke ha stress. Tror jeg ikke har hatt det mer enn noen ganger i mitt voksne liv. Værst var da da jeg jobber i dagligvare julaften. Jeg var ikke hjemme før ribba skulle settes i ovnen. Da stresset jeg mye i hodet. Nå er det roligere tider. Denne uka blir det en del besøk av familie og barnebarn. Vi skal trille marsipan, spise småkaker og kose oss masse. Juletreet er plast, så det tar jeg når jeg har lyst til helga. Gleder meg stort til det hele. Nyt dagen!

    3. Det er godt når man slipper å stresse, noe jeg slipper også. Her det bare igjen juletreet, og som du sier vanlig helgevask. Så skal det siste handles inn. Vakkert bilde 😊

    4. Godt å ikke stresse til jul. Gjør som deg jeg også. Bakt 4 slag og kjøpt litt.
      Nå er det mest kos og gåturer ut i den friske desemberlufta. 🙂
      Er fortsatt på blogg no jeg også. Tar det som det kommer her. Det blir flytting når det blir. Merker at ikke alle ser hverandre så enkelt lenger, men har de fleste på lista på bloglovin.
      God uke! 🙂
      Vakkert bilde!

    5. Så fint det er ute hos deg nå.
      Jeg stresser ikke så mye enda jeg heller til jul. Men det kommer nok når dagen nærmer seg. Jeg stressa meg ferdig før julemiddagen på Søndag jeg.
      Nå bare slapper jeg av i et rolig tempo.
      I morgen er det jobb på meg også.

    6. Toini: Ha en fin dag du også. Men ble litt stressa da jeg kom hjem nå, for sto beskjed på bloggen at jeg måtte sørge for å overføre bloggen min SELV hvis jeg vil beholde den! Makan! Eller søke om å få den overført! Litt irritert, men har søkt……

    7. Natheless: Artig å høre hvordan du har det. Ble litt stressa jeg, nå, for fikk beskjed om at jeg må sørge for å flytte over bloggen selv. Hvis ikke blir den slettet! Makan. Dårlig service! Ellers må jeg søke om å få fortsette på blogg.no. Dårlig gjort!…..Har søkt nå!!! Ha en fin kveld.

    8. HeidiElise: Takk for kommentar. Stressa pga bloggflyttinga nå jheg, for fikk mld på bloggen om at den blir slettet 9.april hvis jeg ikke flytter den selv, eller søker om å bli flyttet!! Makan! Nedverdigende! Har du fått sånn melding?

    9. HeidiElise: Jeg har ringt og jeg har send søknad om at DE flytter bloggen min over. Gidder ikke å drive med sånt selv. Makan! Ble skikkelig irritert her. Vi skulle jo få mail om overflytting. Men da “orker” de sikkert ikke mer…..Roet meg litt nå…..

    10. Veldig fint. <3 Trodde ikke jeg heller stressa. Men her sitter jeg midt på natta klokka 2 og får ikke sove. Sto opp igjen for to timer siden ... dette blir jo bare tull.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg