Nå vart det fart, gitt…..

Helt utilsiket, men nesten rett fra hjertet. Jeg skrev et innlegg i går om at jeg kanskje ikke får lov til å være med i det gode selskap lenger. Det vil si blogg.no. Merkelig at jeg klarer å skrive med så stoisk ro….nå.

Les gjerne innlegget HER.

Flere skrev innlegg om det samme, og vi kommenterte hverandre. Det var faktisk en trøst å ha medbloggere i samme situasjon. Vi er nemlig mange som må SØKE om å få være med videre i blogg.no. Det kan visstnok være flere årsaker. Noen er forholdsvis lite aktive eller helt inaktive. Det er naturlig at de ikke overflyttes til WordPress i den nye plattformen til blogg.no. Fra før har blogg.no vært på Blogsoft. Jeg forstår ikke dette, men har bare lest at sånn er det. Vi som ennå ikke er flyttet over står fortsatt i Blogsoft….. alene…..Vet ikke hvor mange vi er. Kan nok dreie seg om noen hundre eller tusen. Det er bare i underkant av 600 som er flyttet over til WordPress visstnok. 

Det blir som en mur som skiller venner. Vi ser hverandre ikke lenger. Noen i øst og noen i vest. Blogsoft og WordPress……uten forbindelse.

En annen grunn til ikke å bli automatisk overflyttet er visstnok lesertallene. Det er vel også naturlig. Men en “liten” blogger kan vel også ha stor glede av å blogge? 

Enda en grunn er ansiennitet, kanskje. En fremadstormende blogg kan altså bli utestengt pga kort levetid. 

Selv har jeg blogget i bare 3 måneder. Har nå sendt inn søknad om aller nådigst å få bli med videre, selv om det er ydmykende. Jeg har tross alt jobbet mye for å lage innleggene mine og skaffe meg en leserskare, samt å finne blogger som jeg selv følger. Det er et samfunn der inne. Jeg elsker å blogge, og håper at jeg skal sitte med samme følelsen etter hvert…….

Men så var det dette med lesertall og sidevisninger som vi nå tydeligvis måles på.

Nevnte innlegg fra i går fikk respons! Det raste opp mot 200 lesere på en kort stund. Jeg har hatt det før, jeg, 297 lesere og 348 sidevisninger på det meste en enkelt dag, disse 3 månedene. Men det var før de begynte å flytte over blogger til WordPress. Skjønner nå at det kan være grunnen til nedgang. Det er ikke så mange som ser bloggen min lenger. Kanskje litt demotiverende.

Men jeg gir meg ikke så lett. Og nå er det bare å vente på at søknaden blir behandlet. 

Lykke til ønskes alle mine medbeboere i gamleblokka!

 

26 kommentarer
    1. Så flott at mange leste dette flotte innlegget ditt. Syns hele saken er rart håndtert, siden det er mange grunner til å blogge som du sier. Og ikke alle av oss lever av det heller……. håper så veldig at alt ordner seg fort for deg! Klem 🙂

    2. Dette opplevde min kone også. Hun blogger på erliklivet.blogg.no og må nå søke om å få flytte. Selv om hun tidvis har flere lesere enn meg.
      Håper du får innvilget søknaden da! Jeg følger nå deg uansett jeg da.
      Mvh willy

    3. Jeg krysser fingre både for deg og meg jeg<3 jeg vil heller ikke gi meg og ønsker å være med over der jeg har treft mange flotte bloggere- som deg<3
      Jeg er liten, men stor glede av å blogge<3
      Klem

    4. Så bra, for vi er flere i samme båt 🙂 Jeg hadde først en blott på wordpress, men flytta i 2016 over til bloggsoft da jeg syntes den var litt enklere og legge ut på. Og nå må jeg altså søke om å få flytte tilbake, jaja om så er så skal jeg vel klare å opprette en ny der også jeg 😉

    5. Fotokjerring: Sånn er det vel bare, da. Sikkert ikke plass til alle. Og håper det er sånn at de ser hvor mange som ikke søker, kanskje fordi de har slutta med bloggen, og vurderer alle søknadene. Så er spørsmålet hvor MANGE flere de har plass til, da…..

    6. Så braaa at dette engasjerer, for engasjement rundt sånne ting er så bra 🙂 Igjen helt enig i at de som søker bør bli flyttet over. De som ikke gir tegn fra seg innen kort tid er nok da inaktive blogger som jeg skjønner vil bli slettet. Fin måte å «rydde» på 🙂 Håper inderlig det går veien for dere alle som trives med blogg og blogging.

    7. Ja, jeg synest det var godt at flere “trøsta hverandre litt” igår. Håper håpe det ordner seg! 🙂 Blir jo nesten som en jobbsøknad føles det som.
      Lykke til!

    8. Hvis dette handler om antall lesere kjenner jeg at jeg mister troen på blogg.no som bloggplattform, og da er ikke jeg blogger på blogg.no, og da begynner jeg 100% å blogge på mine selveide blogger (hverdagsbloggen og kattebloggen). Kan ikkke stå inne for en bloggplattform som forskjellsbehandler mine bloggvenner 🙁 Jeg håpr det blir fart i sakene, og at du flytter over til blokka vår du også!
      En liten blogger er mye bedre enn de største bloggerne i mine øyne!
      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    9. Jeg leser hos deg. Og jeg har deg på Bloglovin, så da kan jeg følge med når det er noe nytt. Jeg kan ikke lese hver dag, dessverre. For tiden svikter helsa litt for mye, så da blir jeg fort sliten. Men jeg kjenner at jeg engasjerer meg i denne her flyttinga, og synes jo det er trist at det skal være så vanskelig for enkelte å få flytte med.
      Håper uansett at søknaden din blir innvilget ganske så fort <3

    10. Angel: Det håper jeg også. Jeg følger nemlig deg også. Har foreløpug bare søkt om å bli overflyttet. Tar det for lang tid kommer jeg til å mase igjen….spørre om vi i det hele tatt får beskjed om søknaden er innvilget eller ikke. Ikke så veldig tålmodig av meg på sånne felt, så får se. Backup-plan har jeg ikke ennå. Må vel lese litt mer i den infoen vi fikk og sette meg inn i det. Vet aldri hva som skjer. Blogge skal jeg uansett, for nå hadde jeg kommet så godt i gang på disse 3 månedene.

    11. dette er jo utrolig kjipt. Det som var kult med blogg.no var jo at alle kunne blogge. Prøv nouw.com eller wix.com. Jeg tror det er en god plattform. Vi møtes jo uansett på Bloglovin.

    12. Takker for det. Er nok fortsatt sterkt i tenkemodus. Fått linken slik at jeg kan ta ut bloggen min, for vil ikke miste den. Meeeen….fortsetter framover som jeg har gjort her inne. Legger inn noen innlegg, så får jeg tenke på om blogglivet er over, søke meg over eller ny blogg. Men artig du har så mange treff. Vi må nok inn i framtida for å se resultatet av dette :))).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg