Min “hårete” historie

Jeg har hatt mange forskjellige hårfrisyrer opp gjennom livet. Nå har jeg dessverre, eller kanskje heldigvis, ikke bilde av alle 😉

Det skal sies at jeg alltid har hatt et liberalt syn på hårfrisyrer. Frisører er høflige og spør hvordan jeg vil ha det. Da gir jeg dem muligheten til selv å bestemme. Når jeg kommer dit med forholdsvis kort lengde på håret, er det selvsagt ikke mange muligheter. Men allikevel sier jeg alltid at “du bestemmer” og “du vet best hva som kler meg”. Jeg stoler på dem, og det skulle bare mangle. De har jo utdannelsen! Derfor. Og et annet utsagn: “det vokser ut igjen ganske fort”. Og tenk så spennende å få en endring, kanskje. Noen frisører er mer modige enn andre. De mer forsiktige er kanskje redd for at jeg vil angre mitt utsagn: “gjør som du vil”. Har jeg sagt det, så har jeg sagt det. Sånn må det være. Og det har aldri blitt feil.

Frisyre i 2003. Dette var vel i Frankrike.

 

 

2005 og litt lysere i luggen.Gadd ikke å farge det lenger.

 

Så litt tilbake i tid. Dette er fra 1984. Sri Lanka. Hentet vårt første barn. (Jeg skal kanskje skrive om adopsjonen en annen gang.) Men altså: jeg fulgte trenden med krøllefrisyre så klart! Det var permanenttime hos frisøren i mange år på den tiden.

 

Starten på litt mer lengde på håret. Mest for at jeg ikke gadd å gå så ofte til frisøren lenger. 2007 ca.

 

Men denne sveisen over her slår vel alle. Der var det nok hjemmeklipp som gjaldt 😉 Lettvint da, og billig. Bollesveis, rødt hår og fregner. Ikke akkurat det kuleste 😉 Men så jo rimelig fornøyd ut. Dette ble tatt i 1959 og jeg var 9 år gammel.

 

Og her da. Omtrent som i dag (2019). Dette var 2008.

Jeg har hatt mange frisører opp gjennom. Et langt liv, vettu. For 4 dager siden skjedde det igjen. Jeg gikk til frisøren. Det var blitt for langt. Følte meg ustelt. Ble klippet ganske kort, men ikke ubehagelig kort. Da vet jeg hva som skjer. Frisøren får ikke se meg igjen før om ca 12 uker. Jeg er helt håpløs. Andre går til frisøren hver sjette uke, har jeg hørt. Jeg går når det føles ubehagelig og litt før det begynner å se ustelt ut. Han er flink han frisøren da, så fasongen holder seg lenge 😉

 

 

 

18 kommentarer
    1. Se her ja..mange fine varianter 🙂 Noen kan se litt “rare”ut nå..men på den tida man hadde det slik var det jo andre ting som var på moten :)) Syns du kler dagens variant godt <3

    2. Hei sveis!
      morsomt å se, tenk at hår kan forandre et utseende så pass mye.
      Selv har jeg en historie meg mange frisyrer, noen mer vellykkede enn andre. Nå lar jeg det bare vokse og bli langt, gubben får viljen sin, han mener at jeg er penest men langt hår, en mening jeg egentlig gir balla i. Men det er enklere enn en kort typete frisyre.

    3. Neida, det går fint. Lar håret tørke av seg selv, sliter ikke så mye på det i forhold til å føne det. Rett i strikk med det, liker dårlig å ha det løst.

    4. Jeg forsøkte å gå til frisøren hver 3. måned en stund, men det tar både energi og penger, noe jeg ikke har for mye av. Og så utvidet jeg til hver 6. måned. Og nå er det 11 måneder siden sist, så nå har det vel blitt sånn 1 gang i året muligens 😉
      Frisøren min har jeg kjent siden hun ble født, og jeg er skikkelig fornøyd med den jobben hun gjør. Hun vet alltid hvordan jeg foretrekker det, og er flink til å foreslå variasjoner 🙂 Jeg tror hun har travelt opp i grunnen, og både min datter og min kjæreste har jeg også fått inn til henne. Så jeg føler ikke at jeg svikter på noe 😉
      Du var fin og fjong på bildene, og ja, kjenner igjen den hjemmeklippen, og permanenten 😉 Hehehe 😀 Herlige tider 😀

    5. Artig å se og å ha litt forskjellig hårklipp. Jeg har blitt flink til å la frisøren finne ut hva som er best. Nå er det jo ikke så mange valgmuligheter ettersom jeg har kort hår, men det er rart for forskjellig det kan bli likevel.
      Noen klipper i en del, og jeg blir snau som …Ja… andre tar tid til en fin fasong, og da føler jeg meg bedre. Har funnet ut at det er greit å bytte frisør, blir oftest fornøyd, også finner jeg en som jeg bruker litt lenger, helt til hun/han ikke er på jobb og jeg må ha en annen. Også blir jeg enda mer fornøyd og bytter litt igjen. Og som du sier, det vokser fort ut igjen. Nå er det 7 uker siden sist, og det er på tide igjen. Blir sånn når jeg har så kort 🙂 God mandag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg