Hvor var jeg egentlig?


Som vanlig kom jeg i god tid til møtestedet nedi Bjørvika, eller i hvert fall i nærheten der. Vi skulle på restaurant, Datter, Sønn og jeg, og den begivenheten har jeg allerede blogga om:  Verdens beste epleterte?….og litt mer….
Nydelig solskinn og mildt vær var det fortsatt da klokka nærma seg 7 på vårkvelden.
Jeg hadde beveget meg til sentrum ved hjelp av trikk og buss, og var nå på plass i det nyeste området nedi der, innerst ved Bispevika og Rostockgata, Oslobukta. På odden rett utafor ligger Sørenga med alle de forholdsvis nye leilighetsblokkene.
Men der jeg befant meg var det enda nyere. Restauranten Lut/Laget som vi skulle besøke hadde åpnet for kun 1 måned siden, så hele bygget og området rundt var nytt. Og det er fortsatt byggeprosjekter rundt Bispevika.
Utbygger skriver om Bispevika.
Visit Oslo sier om Bjørvika.
På bildene befinner jeg meg vel i det som kan kalles Oslobukta. Og jeg har fanget både Munch-museet og deler av bebyggelsen nedpå der. Det heter vel muligens Sørenga helt inne i bukta der restauranten ligger, og Sørengautstikkeren utpå sjølve odden hvor boligkompleksene ligger?
Eller heter det rett og slett Bispevika innerst der jeg var?
Sjekka litt på diverse kart, men vart ikke veldig mye klokere av det, for sto litt forskjellige navn på kartene.
Men samma, det😜
Jeg visste hvor jeg var, og jammen er jeg imponert over både arkitektur og hvor fint de har planlagt og gjennomført prosjektene i denne nye bydelen i Oslo, som tidligere bare besto av containerhavner og en trafikkmaskin, visstnok….

4 kommentarer

Siste innlegg