Detta vart da jammen lettvint👍

PÄ lÞrdag kom det en lastebil forbi pÄ veien her jeg bor. Har skjedd fÞr ogsÄ det, men ikke sÄ ofte. Det er jo sÞppelbiler som kommer jevnlig heldigvis. Og det kan vÊre lastebiler som frakter materialer til hus som skal pusses opp. Men som sagt heldigvis ikke daglig. Og ellers er det ogsÄ lite trafikk i gata vÄr, for det er en blindgate. Og takk for det.
♊
Derfor mÄtte jeg observere litt ekstra, nysgjerrig som jeg er, da det pÄ lÞrdag kom en lastebil og stoppa pÄ veien utafor naboeiendommen. Den lesset av noe stort og rÞdt. Jeg sÄ det stakk opp over hekken mellom meg og nabotomta.
♊
Det vart ikke vanskeligere Ă„ finne ut av dette enn Ă„ ta lufteturen med Barney i den retningen denne gangen. Og der bak hekken, bare 5 meter fra eiendommen min, Ă„penbarte det seg en rĂžd dings. Og for Ă„ slippe Ă„ beskrive nĂŠrmere hvordan den sĂ„ ut og hva det er, viser jeg til bildet under her. Det har du sikkert allerede observert, hvis du har hoppa over teksten😅
♊
RÞde Kors hadde plassert en «tekstil-innsamler» pÄ nabotomta. SÄ kjekt, da. Det hender at jeg rydder i skap og skuffer, putter klÊr i plastposer og knyter igjen, for sÄ Ä lete etter en slik boks. Men nÄ er den rett utafor dÞra mi. SÄ lettvint da gitt.
♊
Veldig fint tiltak at det settes ut sĂ„nne innsamlingspunkter rundt omkring. Jeg vet at dette systemet har fungert i mange Ă„r. UFF var kanskje fĂžrst ute. SĂ„ har vi jo bĂ„de RĂžde Kors og Fretex. Kirkens bymisjon har visst ogsĂ„ sĂ„nne innsamlingsbokser. Jo mer tilgjengelig de er, dessto lettere er det for oss Ă„ bruke dem. Og vi unngĂ„r at folk kaster klĂŠr i sĂžpla pĂ„ grunn av at DET blir mer lettvint. Gjenbruk er veldig lurt. Apropos gjenbruk, sĂ„ setter jeg inn et tidligere innlegg om mine garasje- og loppissalg😉
Har du kremmergenet?

10 kommentarer

Siste innlegg