Hvor mange grupper for bloggere følger du?

Nå fikk jeg tips igjen fra en blogger. Jeg leser alltid blogginnleggene hennes. Det er også mange andre jeg følger. Tar en eller flere små eller store leseøkter av blogger i løpet av en dag.
Hun snakket om grupper for bloggere.

Facebook

Jeg har blogget i 11 måneder. Snart ettårsjubileum. På det snaue året har jeg lært en del om bloggverdenen. Og jeg har funnet ut at det er så koselig å være her, at jeg har fortsatt med blogginga. Selv om jeg i starten trodde det bare skulle bli et prøveprosjekt.

Jeg er på Facebook. Alle gamliser, som meg, er jo også der nå. I begynnelsen var det for de unge. Når vi nå har oppdaget det, flykter ungdommen til Snapchat, Instagram og Youtube……;-)

Men vi følger etter smått om senn…..

Det er sjelden at jeg publiserer noe på veggen min. Jeg har opprettet en side som heter Pensjonistgunna, som er en underavdeling av Facebook-profilen min.

Der legger jeg ut noen av blogginnleggene, sånn annenhver dag cirka. Vil ikke spamme 😉
De som går inn der, og dermed kommer på bloggen, kan jo selv velge å lese de andre innlegga mine.

Blogg-grupper

Jeg oppdaget tidlig at det fantes grupper for bloggere inne på Facebook.
Jeg så det ved at andre bloggere delte. Eller det gjorde jeg vel ikke, i og med at jeg ikke var med i gruppa?

Jeg fikk invitasjon til å være med i en gruppe som heter “Voksne bloggere fra 40 år og oppover.”

Og det takket jeg ja til. Nysgjerrigheten min førte meg videre.
Jeg begynte å søke etter andre grupper. Og søkeordet var “blogg”.

Det ga resultater, og jeg meldte meg inn i mange!
Kjekt å se, tenkte jeg.
Trenger ikke å foreta meg noe som helst.
Bare kikke.
Jeg gjorde det lenge.
Så begynte jeg så smått å publisere innlegg der jeg også. Men først måtte jeg lære meg åssen det skulle gjøres 😉

Nå er jeg medlem av alt for mange grupper. Noen ganger er det vanskelig å velge hvilke grupper jeg skal publisere innleggene mine i.

Da jeg ble straffet for publisering

Flaut å si det, men systematiker som jeg er, har jeg satt opp navnet på alle gruppene på et ark, og krysser av hver gang jeg poster innlegg på de forskjellige…..
Vil ikke risikere å poste et innlegg 2 ganger.

Gjorde det en gang, nemlig, på høstparten i fjor. Mente det ikke, men rot i systemet. Eller rettere sagt så hadde jeg ikke noe system…ennå….
Da fikk jeg beskjed, gitt!
Ble utestengt i 1 eller 2 måneder! Følte meg som DEN kjeltringen 😉

Men så til grunnen for at jeg starta på dette innlegget

Medbloggeren som hadde et innlegg om grupper for bloggere.

Bloggen heter Evaswindow 

Hun har et innlegg om en ny blogg-gruppe på sør-vestlandet. Den er hovedsakelig dannet for at de som bor i nærheten der kan treffes. Ha bloggtreff. Det er jo hyggelig. Ikke bare treffes på nettet via bloggen.

Inne på dette innlegget hennes er det også noen gode kommentarer fra andre medbloggere.
De fleste har sånn cirka 5-7 grupper som de er medlem av. Noen har bare 2.

Sjøl har jeg funnet 17 grupper på Facebook hvor man kan publisere innlegg!
Jeg har meldt meg inn i alle, men det er ikke dermed sagt at jeg publiserer i alle!
Litt fristende for å få flere lesere, men jeg er ikke så sikker på om det er akkurat der alle leserne er.

Mye jobb er det også å publisere i hytt og pine. Og kan bli for hekta på lesertall og statistikk….

Vil du vite navnet på alle gruppene?

Det er som sagt mange. Egentlig for mange, synes jeg. Noen av dem har få medlemmer. Andre har opptil 6000. Om innlegget mitt synes noe bedre i de store gruppene enn i de små, er kanskje tvilsomt.

Koser meg i hvert fall i de 2 minste, hvor jeg føler mest tilhørighet.
Det er den jeg nevnte tidligere: Voksne bloggere fra 40 år og oppover
og Vi i fra bloggblokka.

Så kan jeg nevne alle de andre i tilfeldig rekkefølge:

  • Bloggere – del din blogg og få flere lesere
  • Del din blogg og få flere lesere
  • Del din blogg
  • BloggNorge
  • Blogg Norge
  • Norske Bloggere
  • Norske bloggere
  • Få flere lesere til din blogg!
  • Blogg Post
  • Norske Kvinnelige Bloggere
  • Norwegian bloggers
  • BloggMag
  • Oss med blogg
  • Blogg og sånn
  • For vi som blogger

Værsågod og søk! Her har du mange muligheter for publisering.
Eller hvis du ikke har egen blogg, vet du hvor du kan finne blogger å lese.

Men det er kanskje litt mange grupper? Blir litt forvirrende for oss som skal bruke dem. Hvilke skal jeg velge?

Hva mener du om dette?

Og vet du om noen grupper som ikke jeg vet om, som du anbefaler?
Finnes helt sikkert mange, mange flere…..

Og vil lesertallene vokse opp mot himmelen som treet på bildet streber etter?
Tror ikke det…….Det er andre faktorer som spiller inn……

 

Litt artig å se tilbake også:
10.november i fjor skrev jeg et innlegg som heter: Hva skal jeg blogge om?

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Så flott innlegg. 17 grupper, jaja….skal prøve å finne dem. Men tror vel ikke man får så mange flere lesere. Men kan jo prøve en gang. Først finne dem og bli medlem 🙂 Ønsker deg en fin ettermiddag.

    2. Jeg er medlem av de du er medlem av, men nå er det mest Bloggere 40+ og Vi fra bloggblokka som jeg er mest på. Vi fra bloggblokka er jo alle de vi hadde kontakt med på gamle blogg.no, og det er kjempekoselig å finne dem igjen.

      Bloggere 40+ er en kjempefin arena for oss over 40 år, og det er kjempeflott å hente inspirasjon fra andre voksne bloggere 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Jeg er ikke med i noen blogg grupper nå for jeg har de fleste leserne direkte på siden min. Har jo sett at FB feeden til tider ble full av kun blogginnlegg. Får jo også inn de som har egen FB side til bloggen sin. Følger de fleste andre bloggere via Bliglovin, men den har sviktet litt en stund med oppdateringene. Er egentlig FB hater, men de som kommer på siden min via FB må jo også få sitt. Skriver heller ikke så ofte lenger. Det er vel mest helsepersonell og pårørende som leser. Tror ikke dette har noen stor leserskare blandt de som søker. litt lett lesing man ikke trenger å engasjere seg i.

      1. Takk for utfyllende og informativ kommentar. Jeg har ikke peiling på hvor folk leser innleggene mine, men på Bloglovin har det blitt vanskelig med Blogg.no har jeg erfart. Jeg pleier å legge ut link til innlegg der, hvis jeg husker det. Går nemlig ikke automatisk lenger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg