Hva skal jeg blogge om?

Bildet er tatt i området ved Jernbanemuseet og Hedmarksmuseet nå i november.

#hamar #jernbanemuseet #hedmarksmuseet #inspirasjon #blogg

 

Jeg begynte å blogge 20.september 2018. Har ennå ikke gått tom for ideer, men har tenkt tanken at det kan skje. Den dagen blir det vel bråstopp.

Men så er det mekanismen som gjør at kreativitet skaper kreativitet. Jeg får satse på det og kanskje popper ideene opp. Det er bare å håpe.

Hvorfor jeg egentlig begynte å blogge kan du forresten lese om HER.

Det er artig å lese andres blogginnlegg på blogg.no også, og her er det ofte inspirasjon å hente. En annen metode jeg benytter meg av er listeskriving. Jeg er jo listoman, så hvorfor ikke bruke det her også. Les gjerne et tidligere innlegg om det HER.

Jeg har faktisk et ark ved siden av PC`n hvor jeg noterer forslag til bloggemner. Hver gang jeg får en ide, noterer jeg.

Jeg er fortsatt en nybegynner innen blogging, så befinner meg på utforskningsstadiet. Det er masse å lære, men det er spennende å merke framgang av og til.

En annen ting: Som ellers i livet kan inspirasjon, kreativitet, tiltakslyst og dagsform variere. Det er menneskelig og akseptert…. til en viss grad. Så det er vel normalt at det går opp og ned i bloggverdenen også. Det må jeg akseptere. Stress og prestasjonsangst kan sette bremsene på for kreativiteten. Det må jeg prøve å unngå.

Litt melankoli å spore? Går nok over…..

Det er veldig positivt å se at folk leser blogginnleggene mine. For dere som leser dette og ikke selv blogger, kan jeg informere om at blogg.no er gode på å gi oss statistikk og oversikt. Det er også ganske kult for meg som er en analytisk anlagt systematiker 😉 Det inspirerer stort å følge med på disse tall og kurver fra dag til dag.

Da ble det jammen et blogginnlegg om nesten ingenting. Se det…..mye en kan skrive om 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Det popper som regel opp noe 🙂 Man kan skrive om omtrent alt, det er måten man skriver på som avgjør om det blir bra, er min erfaring 🙂

    2. Et blogginnlegg om tankene rundt det å blogge, vil jeg si 😀
      Ja hva om man blir tom for ideer til blogging? Nei jeg tror ikke det……….. og man trenger ikke blogge hver dag. Jeg pauser alltid ut om jeg reiser bort.
      Det er morsomt å lese andre blogger 😀 Og det å bli kjent med nye mennesker <3 Veldig morsomt! Og noen treffer man også - og akkurat det er veldig koselig 😀
      Ønsker deg en fin fin lørdag !

    3. Ja dette med inspirasjon til noe å skrive om er nok en greie for de fleste til tider. Kjempebra du skriver ned ideer. Men jeg har erfart, også fra tidligere blogg, at ved å være tilstede i dagen og følge med i tankebanene og fantasien, så er det alltid noe å ta av 🙂
      Blogglivet er veldig koselig. Her småpludrer og deler vi stort og smått, blir kjent med nye mennesker, får støtte og inspirasjon og mange gode leseropplevelser. Også utløpet for skrivetrangen da <3
      Jeg har en egen bloggnotatbok, der noterer jeg ned ideer om ting å skrive om. Den er snart full, men alt jeg har brukt på bloggen er strøket ut, omtrent halve boka er full av ideer fortsatt.

    4. Aina: Så bra! Takk for tips og motivasjon! Veldig koselig å være inne i dette bloggsamfunnet og få lett tilgang til andres innlegg. Finere enn jeg hadde tenkt meg på forhånd. Ha en fin lørdagskveld 🙂

    5. Jeg svinger litt når det gjelder kreativitet og innlegg. Noen ganger popper det opp tanker og idéer. Andre dager føles det helt tomt. 😉
      For meg er bloggen det å kunne skrive det jeg føler for, når jeg føler det.
      Og jeg har bestemt meg for at det ikke skal bli et Måprosjekt.
      Så, da fortsetter jeg som nå.
      Koselig å følge deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg