Ikke jeg som fikk utfordringen

VM ifriidrett i BudPest på TV og Mellompuddel Barney grener hjernen med klosser
Alltid spennende med utfordringer. Denne gangen var det Barney som fikk det. Og de i TV-ruta også, da. Slik som du ser det på bildet. Det er VM i friidrett. Jeg har hverken gleda meg spesielt eller tenkt å bruke så mye tid på det egentlig. Kanskje sjå på av og til når de norske konkurrerer.

♦️
Men at det skulle bli som på søndagen, var jeg ikke forberedt på. Ble overraska over meg sjøl. Det kan ha noe med at det var regntungt ute hele dagen, og
at inneaktiviteter ville være det mest behagelige. Får skylde på det.
♦️
TV’n vart i hvert fall stående påslått veldig lenge på formiddagen og ettermiddagen. Mye mer enn vanlig. Satt ikke pal og så på. Men var fort bortom godplassen i sofaen da det skjedde noe spennende. For å rettferdiggjøre all tittinga overfor meg sjøl, kan jeg trøste meg med at både tørr klesvask vart bretta sammen og lagt på plass, og rene kopper og slikt vart flytta fra oppvaskmaskina til skap og skuffer.
♦️
Barney fikk så klart de 2 turene sine. Men for at jeg ikke skulle få dårlig samvittighet, aktiviserte jeg ham med hjernetrim på stuegulvet, mens jeg så på TV😅 På bildet ser du en innretning han kan holde på med ei stund. Jeg gjemmer godbiter under klossene, og han må finne ut av hvordan han skal få tak i dem ved å skyve og løfte. Han fikk det til.
♦️
Så slik vart den søndagen. Det var jo egentlig helt greit. Mange ganger er det veldig OK å ta ting som de kommer og la dagens gjøremål bli som de blir. Fikk vanna blomster også, da, men det er lett å kombinere med både forsøksheat på 400meter hekk, 1500meter og alt det andre som skjedde i Budapest.
♦️
Og mer blir det. Dette var bare andre dagen med friidretts-VM. Så blir spennende å sjå hvor mye som blir gjort her i huset framover. Men heldigvis ikke HELT sportsidiot, så tror at det skal gå bra. Skal ikke forsømme hverken puddelen eller bloggen. Men blogge kan jeg faktisk gjøre samtidig som jeg ser folk løpe fort på TV🤪
♦️
Jeg fant en videosnutt som jeg tok av Barney en gang tidligere hvor han også drev med den mentale klosseutfordringen:


 

2 kommentarer
    1. Slik hjernetrim for hunder er bare så moro å se på, og det er tydelig at de liker å holde på med sånt 😊 Prøver å gi kattene mine hjernetrim, for i hvert fall Nadina og Elvis sluker maten sin. Da må vi prøve å gjøre noe slik at de kan spise litt saktere.

      Friidrett er kjempespennende, og det blir spennende å se på de Norsk utøverne 😊

      Ønsker deg en superfin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg