Måtte bare ringe politiet😝

Det var bare helt uutholdelig

Jeg la meg klokka elleve i går kveld. Har hatt en tendens til å sitte lenger oppe på kveldene i det siste, for ser både på TV og blogger, og timene flyr.
Men altså i går, torsdag kveld, la jeg meg i grei tid. Ville stå opp litt tidligere enn vanlig i dag, for skulle til dyrlegen med Barney. Tablett for Sverigetur og kloklipp. Og før det skulle jeg rekke både frokost og morgentur med puddelen.
♦️
Men altså i går kveld. Sovna forholdsvis fort etter klokka elleve. Men bråvåkna klokka ett av dunkelyder. Ikke bare i det fjerne. Nei, det hørtes ut som om det skulle være utpå plenen. Måtte faktisk stå opp for å sjekke. Det var ikke så nært.
♦️
Har opplevd lyden av russebusser før, så regnet med at det var det denne gangen også. Men den forferdelige basslyden kombinert med skingrende, høye toner er helt forferdelig å høre på, og særlig når jeg har bestemt meg for å sove. Ble mer og mer våken, sjøl om jeg prøvde å ignorere. Stigende irritasjon gjør også sitt til at jeg mister trøttheten.
♦️
Lå der i 30 minutter og hørte på dritten. Da var klokka blitt halv to. Hvorfor i H…… kan ikke russen følge reglene som vi andre må innrette oss etter? Er det en «russerett» å drite i alt? Ikke ta normale hensyn i samfunnet?
Jeg har vært russ sjøl en gang, så vet litt åssen det er, men det får da være måte på. Kan ikke de jævla russebussene forbys? I hver fall hvis det utarter fra år til år.
♦️
Jeg finner meg ikke i at noen tar seg til rette slik som disse gjorde i natt. Regner med ar det ikke bare var jeg som vart vekt. Veldig mange som bor i området her. Og den forferdelige dunke-basslyden bærer langt😝
♦️
Det sitter langt inne å ringe politiet. Men det gjorde jeg da det nærma seg 2 i natt. Orka ikke mer, og var i tillegg fly forbanna.
De svarer vettu, og det var ikke bare jeg som hadde henvendt meg. De skulle sende en patruljebil opp dit de trodde det kunne være. Oppå Ekebergsletta et sted. Takk, sa jeg…..
♦️
La meg til igjen i senga og håpte. Det gikk 5 minutter etter at jeg ringte. STILLE👏 Så deilig. Og då raskt! I og med at det skjedde såpass fort, hadde de nok sendt en bil opp etter andres varsler. Noen som var enda mer irritert enn meg, og varslet tidligere. Likevel tok det litt tid før jeg sovna, for av irritasjon blir man ikke trøtt🤗
♦️
Det første jeg leste av nyhetsvarsel på telefonen i dag tidlig, var at 8 russebusser var tatt i kontroll og fikk kjøreforbud. Sikkert ikke på grunn av lydanlegget. Men det er mye annet som også er gærent med de bussene, så kanskje mer skjerpings?
En annen ting jeg leste, var at det er et stort landstreff for russ i Stavanger i helga. Så da slipper i hvert fall jeg å våkne av MEGAHØY russemusikk de to første nettene. Men stakkars dere som bor der, da😝

 

4 kommentarer
    1. Noe så irriterende. Heldigvis i Tromsø har ikke russen herja, de feirer etter eksamen. Måtte det bli sånn over hele landet. Skjønner godt at du slet med å få sove i det bråket. God helg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg