Ut på tur med jentene mine….

Nydelig lørdagsvær på Østlandet. Har vært sommer på forskudd ei ukes tid, før tilbakeslaget kom i dag, på søndag. Regn, kaldere vær og mer normalt for april kan jeg vel si.

Det var dattera som planla turen i går. Lurte på om jeg ville være med dem ned til byen. Takker ikke nei til slikt. Så datter, barnebarn og jeg tok T-banen til Ensjø. Det var der det starta, på Ensjø torg. Første stolpe for året «tok» vi der. Hva jeg snakker om? Årets stolpejakt, så klart.  Stor stas når den første er «fanget». Og ekstra stas for den lille jenta som fant den før oss voksne😉

På  bildet viser hun stolt fram stolpen, med smil om munnen og Smil i lomma. Ser ikke det, si….. Nei. Har beskjært bildet jeg tok til «lovlig» format, i følge min standard om personvern. Så du ser dessverre ikke det smilende og fornøyde ansiktet🤗 Beklager.
Å vise gjenkjennende bilder av barnebarn må vente til de blir så store at de sjøl kan ta avgjørelsen på riktig grunnlag.


Vi vandra videre i det nydelige lørdagsværet og fulgte Stolpejaktkartet. Hvis du ikke har prøvd denne jakten, anbefaler jeg det veldig. Fin måte å komme seg ut på, og ikke minst oppdage nye steder. Denne gangen hadde datter og jeg lasta ned kartet for Gamlebyen i Oslo på våre telefoner.
Her er forresten en link til Stolpejakten.
På jakt etter stolpe nummer to passerte vi dette sjarmerende, røde huset i Sørumgata. Datter og barnebarn i godt driv foran meg. Jeg var så opptatt av å ta bilder, så hang ofte litt etter. Bildejakt og Stolpejakt på en gang. Vi  befant oss på Kampen. Nydelig område.

Her er nok en fargeklatt på vakre Kampen. Gult og grønt. Fortsatt befant vi oss i Sørumgata.
Og så var det dette gamle hjørnet hvor Norderhovgata og Skedsmogata møtes.
«H. Halvorsen etablert 1879» står det over døra.
Hvorfor ikke Google litt?
Kampen historielag skriver dette.
Interessant lesning.
Nå hadde vi funnet 2 stolper og var på vei mot vår tredje. Men i og med at jeg stopper så ofte og tar bilder, tar det sin tid😜
Hvis du vil være med på resten av ferden, så stikk innom igjen senere🙋🏼‍♀️
♦️
Går du på stolpejakt?

 

 

2 kommentarer
      1. Ja, leste om Stolpejakten din😀 Ikke mange kart som er lagt ut ennå, men det vi to holder på med nå, er et nydelig område. Tok mange bilder også, så blir flere innlegg😉 Og mer stolpejakt🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg