Selskinn, impulskjøp og knitrende januar.

Selskinns-støvlettene kom fram i dag. For første gang denne vinteren. Ikke helt riktig. Brukte dem i går ettermiddag i blåtimen, da jeg måkte snø på balkongen også. Men altså første gang på tur.

Gode sko å ha. Men jeg bruker dem bare når det er ekstra kaldt, og ren snø på bakken. Litt redd for dem, da. Vil ikke at de skal bli møkkete. Mange år siden jeg kjøpte dem. I hvert fall over 10 år sida. Husker at det faktisk var impulskjøp.

En venninne og jeg deltok på julemarked nedi byen og solgte hjemmelagde konglekranser blant annet. Bikkjekaldt. Tjue meter unna der vi sto var det en skobutikk. Frøs så fælt på bena at jeg bare styrtet inn og kjøpte disse støvlettene. 

I dag er det vel omtrent samme temperatur. Bikkja og jeg lå litt lenge i dag, så da vi endelig fikk somla oss til å gå ut på morgenturen, var klokka blitt halv elleve. Og da var det minus 16 grader. Har nok sikkert vært kaldere tidligere på morran. 

Ikke bare å kaste på seg noen filler å komme seg ut heller, for må ha noen lag med klær. Ting tar tid. 

I dag fikk puddelen på seg frakken for første gang denne vinteren også. Ellers er han ganske tøff. Tåler kulde. Sikkert verst med labbene. Men bruker langline sånn at han kan løpe og regulere farten selv. Men altså i dag: frakk på ham og gammel, oransje dunjakke på meg. Og diverse andre lag. 

Turen ble fin, den. Ingen av oss frøs. Pent ute var det også. Ingen naturbilder idag. Kun skoa mine og skyggene våre…og litt fotomodellen Barney, da.

#kaldt #snø #sol #blogg #januar #puddel 

 

14 kommentarer

Siste innlegg