Slik ble blåtimen i dag

Det er ikke all verdens jobb å måke snø hos meg. Det er 40 kvadratmeter balkong, og den trenger jeg vel strengt tatt ikke å måke heller. Tror fundamentet tåler trykket av 30 cm snø. Det er bare 10 av dem som kom siste døgn. Verre jobb med snømåking både i Lofoten og andre steder i landet for tiden har jeg skjønt. 

Jeg har hørt at jeg kan måke det over rekkverket også. Så det detter fire etasjer ned på bakken altså. Er visst lov fikk jeg vite, etter forrige vinter. I fjor laget jeg en diger snøhaug utpå der, som krøllebøllen Barney brukte som utkikkspost. Begynte på det nå også, enn så lenge, for at han kan få samme mulighet i vinter. Da får vi se hvor mye snø det blir utover.

Men her er vi i gang. Jeg sier vi, for han vil gjerne hjelpe til.

 

Og her er snøen og her er området hvor haugen skal lages.

 

Og slik var det i fjor.

Hadde mye mer snømåking før da jeg ikke bodde i leilighet. Da ble det mye av annet arbeid også, som jeg slipper nå. Klippe plen og luke ugras for eksempel. 

#snø #snømåking 

 

14 kommentarer
    1. Veldig glad jeg har en mann som måker … eller kjører snøfreseren da. Han vil helst gjøre det aleine, for han tror visst ikke at jeg får det til. Så jeg lar han leve i den troa jeg. 😀 Flotte selskinnstøvletter. Har faktisk et par på loftet her, som jeg fikk da jeg var 14. De er nesten like fine enda. Men har ikke blitt brukt de siste 10-20 årene. Er sjeldent det er føre for sånt her. Goretex er mer riktig på Sørlandet. Fin kveld til deg og Barney.

    2. Marit: Kjekt det, da, då slipper du å måke 😉 Bruker de skoa når det er skikkelig kaldt og selvsagt ordentlig med snø, for vil ikke at de skal bli møkkete 😉 Så tok dem fram i dag for balkongmåking. Bruker dem sjelden ellers, så holder seg pene 🙂

    3. Hehehe.. artig liten hjelper! Fy F som det har lava ned det siste døgnet herover.. jaja, det er jo vinter 😉
      Ønsker deg og Barney en fin kveld 🙂

    4. Jeg måker på her med dødsforakt… ikke klar for leilighet ennå, så da får jeg ta jobben med et smil….. (klarer ikke det helt da, men….) hihi…. klem <3

    5. Hei!
      Ja nå snør det både her og der. Men ikke slik som nordpå…………….. huff trasig for de soom må evakueres—— Men, det er jo vinter og litt snø er jo greit det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg