Et impulskjøp av farger.

Det er både parfymeri og apotek, opptil flere, i byen her. Får nemlig kjøpt sminke på apotek også i disse dager. Og selvsagt i en del klesbutikker også. Det vil si kjedebutikker med dameklær og stæsj.

Jeg bruker ikke mye sminke. Gidder ikke lenger. Har forøvrig aldri brukt mye av det heller. Men det har vært perioder i yngre dager hvor jeg brukte maskara, øyeskygge og lebestift hver dag. Og noen ganger “brun krem” som vi sa da. Foundation. Og jeg gikk kurs for å lære sminking. Moro.

Jeg har en del sånt i hus fortsatt, og det hender jeg putter på litt øyeskygge når jeg pynter meg ekstra. 

Måtte se over alt her for en stund siden. Blir jo for gammelt. Kan være fullt av bakterier også. Æsj. Kastet mye.

En gang i fjor var jeg hos en frisør i Oslo, hvor de også har makeup og folk som vet hvordan de skal legge på sånt….. Jeg klippet håret og spanderte på meg en minimakeover. Hun sminket meg. Ble så fin atte…. Ble frista også da vettu til å kjøpe med hjem. Det ble den paletten du ser under her.

Da går det som det så ofte gjør. Ble så revet med der og da, men ikke så gildt da jeg kom hjem. Den er veldig fin, men bruker det ikke så veldig ofte. Jeg bruker ofte heller en øyebase med litt farge på, som jeg også kjøpte der. Det er en remedie som jeg har på før jeg tar på øyeskyggen, for at den skal holde seg på plass. Sitte der den ble påført, og ikke havne i kladder andre steder på øyelokket eller hvor den finner det for godt å plassere seg.

Maskara er jeg avhengig av. Dumt å si det, for burde være fornøyd med hvordan jeg er. Jeg er født med helt lyse øyevipper, og de har selvsagt fulgt meg opp gjennom livet, sammen med rødt hår som nå har blitt grått, og lyse øyebryn.

Jeg har aldri vært helt fornøyd med de lyse øyevippene, så derfor har jeg alltid brukt maskara. Eller i hvert fall fra jeg var sånn ca. 15 år, tenker jeg.

Nå om dagen er det ikke alltid jeg har det på. Det er for eksempel når jeg vet at jeg bare skal gå tur med hunden i nærmiljøet, og ellers være inne. Så fort jeg drar ut på andre oppdrag, som butikken, er det på med litt maskara i full fart. Sånn at det synes at jeg i det hele tatt har øyevipper.

Det er greit å få på litt leppestift eller lipgloss av og til også. Bruker i hvert fall alltid det når jeg pynter meg litt.

En annen ting jeg må si. Lært av ungdommen. Handle på nett. Jeg har handlet mye forskjellig på nett, jeg, men aldri sminke. Prøvde det her om dagen. Kjøpte ny øyebase, lipgloss og øyebrynsfarge. Kom rett i postkassa mi etter et par dager. Lettvint.

Men så er det den diskusjonen om netthandel kontra lokalhandel. Nå tror jeg ikke at mitt lokale parfymeri går konkurs på grunn av min lille handel på nett denne gangen. Og jeg tror faktisk at jeg ikke vil ha dårlig samvittighet for å handle på nett senere heller. Det blir nok bare mer og mer av det. I visse bransjer er det vel plass til begge deler……og de lokale butikkene tilpasser seg ved at kunden kan bestille på nett og hente i butikken også.

#sminke #farger #øyeskygge

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg har også mye sminke liggende..ubrukt…Har egentlig aldri brukt øyeskygge…syns det ikke var fint på meg..men heller øyeblyant og maskara…Nå om dagen er det mest uten, men om jeg skal noe..så blir det litt maskara….

    2. Det blir ikke mye sminke i det daglige her heller. Det hender jo jeg synes ansiktet i speilet absolutt trenger å friskes opp, men etter hvert må jeg jo akseptere at ingen sminke i verden kan fjerne rynker og furer…
      Det lille jeg bruker kjøper jeg som oftest på nett, men siden jeg bor på landet og det er 4 mil til nærmeste parfymeri har jeg ikke dårlig samvittighet for det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg