Om sommertid, halvdaue blomster og spor i snø….

Sommertid sa dom….og det vart det i natt. Jeg sov da det skjedde, så merket ikke noe før i dag tidlig. Heldigvis stiller klokka på telefonen seg sjøl. Så blir ikke alt for forvirra.

Like irriterende hver gang kanskje? Særlig på våren. Altså i natt. Vi mistet en time. Får den igjen til høsten, da….
Ekstra vondt er det hvis man skal ut på noe tidlig på formiddagen denne søndagen det skjer.
♦️
Sjølsagt skulle jeg det i dag, og turte ikke annet enn å sette på vekking. Og det var lurt, for var stuptrøtt da jeg ble vekt. Enda jeg sto ikke opp før 8:30, eller egentlig 7:30 hvis jeg brukte gammel tidsregning.
♦️
Morgenstell, hårtørking og frokost, før morgenturen med Barney.
Hadde snødd 1 cm att i natt, så hvitt, urørt teppe der vi var de første til å gå.
Det er nå vakkert, da, sjøl om jeg gjerne skulle ha vært det for uten snart. Blir jo minna på sommer, eller i hvert fall vår, når sommertida har starta.
♦️
Og ikke nok med det. Fire kuldegrader hadde det vært i løpet av natta. Greit nok, men ikke nå, for jeg satte ut noen blomster på fredag, som jeg skrev om. Og de kan tåle inntil 4 minusgrader skrev jeg så kjekt i et blogginnlegg.
Jeg skrøt også av at jeg skulle passe på temperaturen framover.
♦️
Det var spådd minus 1 grad, så jeg lot de stå ute. Fikk lettere sjokk da jeg kikka på dem i dag tidlig. Hang med nebbet. Neiiii😝
Tok de fort inn i varmen. Tror det hjalp, for nå på ettermiddagen har de kommet seg og ser ganske levende ut.
Dette er altså påskeliljer og stemor.
♦️
Og så morgenturen med Barney. Spor i snøen og Barney fant sjølsagt en pinne.


Må ha med bildet av hestene også. De er i samme området.


Og under her er noen av de blomstene som var nær døden på grunn av at jeg stolte på værmeldinga. Heretter skal de få komme inn om natta ei god stund framover.

♦️
Og her er et tidligere innlegg om snø:

Rare skriverier om linjer i snø.
Og innlegget om innkjøp av blomstene:

Litt for tidlig kanskje?

8 kommentarer
    1. Her nede i sentrum var det ikke noe nye snø, men litt regn på morgenen. Men så var det BARE sol etterpå 🙂 Våknet av meg selv 06.30. Men det skjønte jeg var ALT for sent, så skjønte klokken var stilt 😀 Var jo da bare 05.30 😀

    2. Det er fint og pent og rent med nysnø, men nå lakker det mot vår. Det er meldt 26 varmegrader dit jeg flyr i morgen, så da håper jeg det er vår når jeg er hjemme i Trondheim igjen om ei stund 🙂

      1. Så deilig at du skal sydover! Kos deg skikkelig. Den snøen som kom nå og som lå fra før blir nok borte om ikke så lenge, for jammen varmer sola godt om dagen nå😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg