Litt for tidlig kanskje?

Dro en tur til Plantasjen i går. Skulle kjøpe litt gule blomster og kombinere butikktur med hundeluftetur. Først det ene og så det andre.
Er fint turområde i nærheten av Plantasjen «min».
Ikke påske enda, men nærmer seg. Og det trengtes litt friske innslag i form av glade farger, mente jeg. Det vil si gult.
Har en hvit orkidé og grønne planter inne. Ute er det granbar og litt falma lyngplanter i blomsterkassene.
🌼
Det vart 2 gule krysantemum for stua, en påskeliljepotte i full blomst, 4 små potter med påskeliljer i startfasen for blomstring og ei kombipotte med påskeliljer og oransje stemor🤗
Du ser litt av fangsten på bildene.

Gule. Lomster kjøpt på Plantasjen til påske
Måtte bortom fuglene på Plantasjen da jeg først var der. Den skjønne, gule fuglen i bakgrunnen matcha fangsten min bra. Søt var den også.
Og under er litt av påskefristelsene på butikken. Nydelig. En fryd å vandre rundt der og se all blomsterprakten.

Gule blomster i utstilling på Plantasjen med påskehøne
Jeg vet av erfaring at blomsterbutikker gjerne kjører på med salg av alskens planter i god tid før sesong, og kanskje før det er tilrådelig å sette ut planter.
Vi må hver og en vurdere hvordan klimaet er der vi bor. Mitt eget ansvar har jeg funnet ut.
🌼
I skrivende stund er det en uke til palmesøndag og det er 4 varmegrader ute.
Jeg fikk lyst på gule blomster allerede nå. Elsker jo gult også da. Det må sies.
Satte alle de innkjøpte skjønnhetene UT ved inngang og på terrasse. UNNTATT sjølsagt krysantemum💁🏼‍♀️
🌼
Tror kanskje jeg må følge bra med på temperaturvarslene framover, for å slippe innkjøp av nye planter på grunn av at kulden dreper de jeg har nå.
Googlet for sikkerhets skyld, og fant dette:


Så da er jeg forberedt på hva som helst av vær. Vet aldri hva som kommer. Fortsatt bare slutten av mars. Om nødvendig tar jeg inn pottene på kvelden. Den jobben tar jeg for å slippe innkjøp av nye gule blomster.
Det kan fort bli slik som det ser ut på bildet under her. Dette var i mars 2019. Men da fikk påskeliljer være inne helt til snøvær og kulde var over.

Påskelilje og snø
Apropos besøket på Plantasjen, hvor jeg også hilste på undulater og andre fugler, kan jeg linke til et relatert innlegg her:

Da undulaten min valgte friheten.

2 kommentarer
    1. Koselig å stikke innom Plantasjen, det pleier å være en søndagsgreie for meg og dattera mi….! Jeg har ikke kjøpt noen gule blomster ennå, men det er på trappene her! Ned til minus 5 bør holde, her er det 0 nå og det snør…. :-))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg