Framgang……og motgang


Litt sent ute med rapport, men ganske sikkert ikke så nøye. Det er søndagens hendelser jeg sikter til.
Det er fint at det skjer ting i livet mitt. Stadig i aktivitet med et eller annet. Aldri fritidsptoblemer. Men det er av og til en lett blanding av både positive og negative hendelser. Slik er vel livet for de fleste av oss.
Lørdag avtalte jeg å bli med til hockeyhallen på Furuset Forum for å se Eldste Barnebarn spille hockeykamper igjen. Stadig turneringer i ishallene i byen for 8-åringen. Moro å se på. For hver gang jeg møter opp på disse kampene, ser jeg framgang i ferdigheter med puck og kølle, og ikke minst skøytegåing. Jeg er mektig imponert. De er bare 8 og 9 år de gutta på laget👏
♦️
På morraskvisten før jeg skulle ta bilen opp til Furuset, fikk jeg innkalling til ekstraordinært styremøte. Det skulle starte klokken 16, her på bruket.
Hadde allerede avtalt angående hockeykampen, så satset på å rekke begge deler.
Tre 15-minutters kamper mellom 14 og 15 burde gå, og det fungerte perfekt. Dro rett på styremøte her hjemme etter siste kamp.
♦️
Og nå kommer jeg til «motgangen», som nevnt i overskrifta.
Grunnen til ekstra styremøte var ny vanninntrenging i den berømmelige kjelleren vår. Jeg har rapportert tidligere om den store «flommen» i slutten av august i fjor, da det sto 1,5 meter vann oppetter vegga nedi der.
Nå var det heldigvis «bare» 5-10 cm, men problematisk likevel. Det er akkurat ferdig renovert etter forrige «flom», satt inn nye boder, støpt nytt gulv og nytt elektrisk anlegg. Puh…
♦️
Men det jobbes også med overvannsprosjekt og legging av rør ellers på eiendommen for tida, så bør vel bli bra etter hvert. Men man vet aldri. Kommer garantert både mye snøsmelting og styrtregn i åra framover også…..så blir egentlig litt for spennende….

Fra gravearbeidet i januar.

Slik så det ut i boden min i slutten av august i fjor, etter at 1,5 meter vannhøyde hadde blitt pumpa ut.
Om flom, oversvømmelse og lokalavisa.
Gutta boys.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg