Bursdag og butterchicken


Jeg var bedt på bursdagsfeiring på en søndag ettermiddag, hvor servering egentlig skulle være kaffe og kaker. Men overraskelse! Vi fikk middag også…først. Kakene vart derfor plutselig dessert. Slettes ikke dumt.
Blitt mye blogging om mat og kaker i det siste, men slik blir det når hendelser «hoper seg opp». Er det ikke stort sett slik i livet, da?
Skulle nesten tro at jeg har blitt matblogger, men vær du trygg….klarer nok ikke å konkurrere med de fine matbloggerne, og dessuten liker jeg å skrive om andre ting også. Barney for eksempel🐩😅
♦️
Men nå altså bursdagsselskap. Familiesamling hjemme hos Datter.
Hadde jo lunsj for henne her hos meg på sjølve bursdagen, men nå skulle det feires litt hos dem.
Vi gikk servert butterchicken med nanbrød, ris og mangochutney.
Datter var kokk og sønnen (mitt barnebarn) hadde lagd deigen til nanbrødet.
♦️
Og dattera hennes og mannen hadde nok hjulpet til med ett eller annet de også, tenker jeg. Veldig bra servering.
Øverst ser du bildet jeg tok av retten da den var dandert på min tallerken.
Rett under har jeg satt inn bildet som Datter la ut på Instastory under produksjonen av middagen.
Hvis du lurer……..det smakte fantastisk godt.

Så er det et par bilder til fra bursdagen……blomster og ballonger👇👇👇
Folka får som vanlig ikke plass i bloggen min. Har ikke spurt dem om lov, og da blir det slik. Kun mat og dekorasjoner😅
♦️
Jeg nevnte kaker. Etter ei stund orket vi faktisk det også. Det var «Verdens beste» og sjokoladekake.
Sistnevnte hadde jeg bakt og bragt til huset.
Ikke bilde av den her, for har tenkt å lage et eget blogginnlegg om den.
Så det blir altså enda mer mat framover på dette som egentlig ikke er en matblogg😅


Det blir bursdagsfeiring i dag.
Pavlova med annerledes pynt for datter.
Oppskrift på min favoritt-pastarett.

10 kommentarer

Siste innlegg