Vil du se hva vi gjorde den superfine dagen?

Et lite reisebrev og billedgalleri fra turen vi tok ned til vannkanten en dag det var så fint vær at vi trodde sommeren allerede var kommet.
Det VAR sommer den dagen, og alt eksploderte i naturen. Vi så nesten at knoppene spratt. Det var i hvert fall tydelig forskjell fra morgen til kveld.
Veldig fint, og like interessant og overraskende hver vår, sjøl om jeg har en del erfaring med de forskjellige årstidene. Har jo levd noen år, si…….


Vi bor oppå et høydeplatå, og for å ta beina fatt ned til vannkanten ved starten av Bunnefjorden (en del av Oslofjorden), vart det en del høydemeter rett nedover i skogen….som jeg forøvrig kjente best i knærne. De musklene har vel kanskje ikke blitt trent nok i det siste.
Vi skulle gå litt lengre enn de vanlige lufteturene våre, Barney og jeg.
♦️
Nabo A, Nabo E og hunden Nero var med på turen.
Etter å ha nådd bunnen, vandra vi over gangbrua ved Mosseveien for å komme til sjøen ved Nedre Bekkelaget og Ormsundet.
På bilde nummer 2 har vi kommet dit. Og du ser fjorden og Bekkelagsbadet i bakgrunnen.
Bilde nummer 1 er fra brua over Ormsundet, som forbinder Ormøya med Malmøya.


Det var som sagt  veldig varmt denne dagen. Uvanlig og overraskende varmt for 1.mai å være. Hadde med sekk med vannflaske til Barney og meg, men følte at vi trengte litt påfyll. Særlig med tanke på turen oppover den bratte lia igjen senere.
Kiosken ved Bekkelagsbadet var dessverre stengt, men vi så muligheten med å vandre videre utover til Malmøya og kolonialen der ute. Den var heldigvis åpen.
Forresten en artig gammel landhandel som kunne friste med litt av hvert.


Etter å ha tatt det med ro ei stund på øyene, bar det på hjemveien.
På det nederste bildet ser du Barney i godt driv oppover lia på en sti mellom de nederste husene, før vi kom til den skikkelig bratte skogsstien og trappene lenger opp. Vart en del småpauser oppover der, gitt, og angret vel litt igjen på at jeg ikke har vært flink nok med treninga. Skyldte litt på at jeg fortsatt var tungpusta på grunn av forkjølelsen også, for å rettferdiggjøre meg sjøl.
Men vi kom opp til slutt. Og dette er en tur vi kommer til å ta en annen gang også.

Har gått der en gang før. Det var da Barney og jeg var på stolpejakt i 2021.
Og så var vi på øyene en annen gang for å se etter blåveis sammen med Nabo A. Men da tok vi trikk og buss dit. Går an det også nemlig.
Blogginnleggene jeg skrev etter den turen, finner du linker til helt nederst.


Om vaffel, fluktstol og slitne bein.
Blåtur på ordentlig.
Årets første bad i fjorden?

6 kommentarer
    1. Så mange fine turer, morsomt det siste bildet av Barney, se litt før jeg så han.
      Men så bra du fikk tatt denne turen og at du kjente det. Bra jobba 🙂

    2. Herlig for noen vakre bilder, så flott tur og sted…Dette fristet meg! Vakkert innlegg som øker turgleden både hos meg og andre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg