Om vaffel, fluktstol og slitne bein😅


Slipper ikke onsdagsturen så lett. Det var en veldig fin tur i solskinnet til Ormøya og Malmøya ved Nedre Bekkelaget i Oslo. Jeg har to tidligere innlegg fra turen som du kan klikke deg innpå helt nederst på sida.

I Ormsundet ligger Bekkelagsbadet som er et utendørs badeanlegg med nye brygger og badeplass. Det befinner seg et mobilt serveringssted der. Du ser det på bildet. Det var heldigvis åpent da vi kom tilbake fra turen til Malmøya.
For å vise deg hvor vi var, setter jeg inn et kart⬇️

Her ser du Malmøya ytterst. Den forbindes med Ormøya innafor via bro. Videre er det også bro fra Ormøya til det som kalles Nedre Bekkelaget, på fastlandet. Ved Mosseveien/E18.
Den store øya til høyre for de nevnte, heter forresten Ulvøya. Dit går det også veibro.


Så tilbake til serveringsstedet. Sjøl om vi hadde spist både appelsin og Kvikklunsj på sørsida av Malmøya, var det godt med nystekt vaffel og kaffe ved Ormøysundet. På dette bildet ser nok Barney lengselsfullt etter vaffelen og bryr seg derfor lite om andre gjester på plassen.
På det øverste bildet ser du border collie Blu og beina på matmora hans. Hun har satt seg godt til rette i en deilig fluktstol som var ledig der. Fikk en jeg også. Deilig stund med mat og drikke og hvile av slitne bein etter lang marsj.

Men for en dag! Her et bilde av Bunnefjorden med Nordstrand i bakgrunnen. Foran båthavna ligger den lille øya Padda.
Og videre de tidligere innleggene jeg lovet deg⬇️⬇️

Blåtur på ordentlig.

Årets første bad i fjorden.

 

 

8 kommentarer

    1. Veldig mye fine plasser langs fjorden 🙂 Hele fjorden, Oslofjorden altså 🙂 Jeg koser meg på turer både hit og dit langs fjorden. Har du vært på Langøyene, eller de andre små øyene? 🙂

      1. Det er så fint😀 Og jeg er så glad for å ha mye uoppdaget i Oslo og omegn. Ikke vært på de øyene hvor jeg må ta båt ennå, men dit skal jeg snart👍 Gleder meg. Langøyene ser jeg ned på daglig, der de ligger fristende uti Bunnefjorden. Takk for tips og riktig god påske🐣

    2. Takk for at du minnet meg på hvor fint det er der, for det er mange år siden jeg var på de trakter sist.
      I dag har jo sola også kommet tilbake, så det er deilig å være ute både på tur og sitte i solveggen. Ønsker deg en fortsatt fin Langfredag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg