Lørdagskos, overraskende festival og feriefølelse


Vi var godt i gang med stolpejakt, billedjakt og spasertur på Kampen, Datter, Yngste barnebarn og jeg. Jeg har publisert 2 innlegg om det tidligere. De kan du se linken til nederst på sida.
Nå var vi kommet til Nannestadgata som leder opp til Kampen kirke, som du ser på bildet over her.

Her venter jeg utafor Kampen kaffe og bar. Jentene var inne for å kjøpe is til oss. Jeg fikk en nydelig, kortreist sitronis. Yrende folkeliv på plassen foran kirka og rundt omkring. Uteservering nedover gågata. Uttrykket «ferie i egen by» ga mening. Det føltes så ferieaktig og annerledes. Spesiell atmosfære. Fikk lyst til å komme tilbake. Og det er slettes ikke umulig. Bare en trikketur og litt spasering unna hjemme.
♦️
I ettertid fant jeg ut at det faktisk hadde vært en festival der. Det var nok årsaken til folkelivet og feststemningen. Artig at vi fikk med oss slutten på det i hvert fall. Googlet og fant ut at det var vårfest for kirsebærblomstring. «HANAMI, japansk blomstringsfest på Kampen».
Hadde vi visst om det, ville vi vært der tidligere, men vi hadde det fint uansett😀


Nesten oppe ved kirka var denne blomsterbutikken. Sjarmerende.
Nøt isen på vei nedover Nannestadgata igjen og peila ut veien mot neste mål i stolpejakten vår. Det skulle være et par stykker ned mot Galgeberg. Og vi fant dem. Fortsatt like stas for barnebarnet å finne dem.
Jeg tok et skjermbilde av Stolpejaktkartet på telefonen min.
T-en øverst på kartet er Ensjø T-banestasjon. De lilla markørene er de stolpene vi fant. Så er du litt orientert om hvor vi vandret.

Og turen var ikke over. Fra Galgeberg gikk vi nordover igjen via Vålerenga til Jordal amfi hvor hockeykampen til Eldste barnebarn foregikk. Tar et nytt innlegg om den turen. Men under her har du linkene til de forrige innleggene om turen.
Ut på tur med jentene mine.
Kampen før kampen.

 

6 kommentarer

Siste innlegg