Vaffeldagen er her igjen.


Det er mange av de spesielle dagene gjennom året. Har skrevet om det før, og gjør det igjen. Denne gangen er det den internasjonale VAFFELDAGEN, som hvert år faller på den 25.mars, som altså i år er en mandag, og altså i dag.

Hvis du ikke vet hva du skal ha til middag i dag, kan du jo steke vafler?
Det hender at jeg velger vafler framfor pannekaker, på grunn av at det er raskere og enklere å steke. Men det er egentlig sjelden jeg har dette på menyen. Det hender at jeg serverer vafler til middag eller kveldsmat når barnebarna er her. Og hvis Yngste plutselig får lyst på vafler, er det kjekt å kunne hente opp fra fryseren også.
♦️
Når jeg først lager vafler, blir det såpass mye at det som ikke spises opp der og da, blir putta i fryseren i passe porsjonspakker. Lett å tine opp enten i mikrobølgeovn eller stekeovn.
Akkurat på vaffeldagen i dag må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har laget vafler. Men jeg har et lager i fryseren.
Så de to bildene jeg viser her, er fra tidligere vaffelsteking.
Og nederst på sida kan du klikke deg inn på tidligere innlegg og artikler som er vaffelrelatert.

Om vaffeldagen 2020
I morgen må du steke vafler
Har du forberedt deg til i morgen?
På tirsdag vart det vaffeldag.
Espegard: Den internasjonale vaffeldagen

6 kommentarer
    1. Ja vaffeldagen kom og dro like raskt – men jeg rakk vaflene i går kveld da 😀 Men, ellers er det jo vafler hele året ellers…. Lag deg en fin fin tirsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg