Om vaffeldagen, en annen blogger og min nye handlemåte….

Jeg har fått endrede handlevaner….. Og det er en offisiell vaffeldag hvert år. Jeg vet det egentlig. Men i år var det ikke i mine tanker. Vet du når vaffeldagen var? Og benyttet du deg av den? Om jeg kan si det slik…. 😉

Ble minnet på det av en annen blogger

MetteJosteinsdatter

Hun hadde et innlegg om vaffeldagen på sjølveste dagen, 25.mars.

I fjor traff jeg nesten riktig på dagen. Hadde et innlegg om det som jeg kan gjengi her:

I morgen må du steke vafler

Så var det mer vaffelstoff. Se her:

Rester og nystekte vafler

Og igjen vart det vafler:

På tirsda`n vart det nystekte vafler

Ble det vafler?

Ikke hatt vafler på en stund nå. Pleier å lage det når jeg har diverse melkeproduktrester i kjøleskapet som enten har gått ut på dato eller snart gjør det….
Lite sånt noe der nå.
Handler sjelden for tida.
Ikke noe melk der. Yoghurten må jeg bruke på annen måte. Matfløten også.

Det får bli vafler en annen dag.

Handler mat på nettet

Er forresten kreativ i matveien om dagen. Har ganske mye mat i huset, for handlet en del for en stund siden, uten egentlig å hamstre.

Mangler plutselig noe til en rett, men da bruker jeg noe annet, med merkelig nok bra resultat.
Vil ikke dra på butikken så ofte i denne rare tida vi er inni.

Meldte meg inn i Kolonial.no i går. Bestilte varer der. Har lyst til å prøve denne handlevarianten.
Da kan jeg holde meg inne hele tida, med unntak av turene med Barney.

Det var lang ventetid hos denne nettbutikken nå. Får ikke varene før mandag. Da kommer de på døra. Men det går greit. Har nok mat til da. Skal nok klare å mikse sammen middager hver dag, sjøl om de kan bli litt rare.

Kanskje jeg finner opp nye retter?

Hvordan har du det i matveien om dagen?

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Veldig kjekt å kunne få mat på døra. Vi har vært på butikk i dag. Vi har holdt handlinga til en dag i uka nå for å gå dit minst mulig. Før gikk jeg jo innom nesten annen hverdag eller mer om jeg manglet en ting. Det gjør jeg ikke nå.
      Jeg handlet også godt for et par uker siden, for det gjør vi innimellom når vi tar bilen for å handle. Og etterpå ble det hamstring, så det passet fint det. Jeg hadde ikke tenkt på at det kunne mangle varer, men ettersom vi alltid har basisvarer på lager, så går det veldig greit.
      Vaffeldagen spurte jeg mannen om han hadde lyst på vafler, men ettersom han skal være litt forsiktig med søtt og mye bakst nå, så takket han nei. Og da lager jeg ikke bare til meg 😉
      Det er nå veldig godt! 🙂 Ønsker deg en fin dag! Klem

      1. Så bra at du handler 1 gang i uka. Det hjelper. Og skal bli kjekt å prøve ut matleveringa på døra. De kommer mandag kveld. Kanskje vi tilegner oss nye vaner i denne rare tida som vi kan fortsette med når alt har normalisert seg? Ha en riktig fin dag. Klem 🙂

    2. Ble ingen vafler på oss gitt. Kanskje til helga? 🙂 Her prøver vi å handle for en uke av ganga, og går minst mulig i butikken. Mannen som handler, jeg holder meg vekk fra folk. Men han er jo fortsatt i jobb. Ikke en gang hjemmekontor.

      1. Litt endring i deres rutiner også, skjønner jeg. Håper du kan kose deg med vafkler i helga, da 😉 Riktig god helg 🙂 Her fant jeg en gammel Toro-pose med brownies i stad, langt inni skapet. Den lager jeg nå. Ikke akkurat “mat fra bunnen”, men det får gå 😉

    3. Gøy å finne opp nye retter da…. jeg prøver å handle på tirsdag og fredag – går i butikken på klokkesletter når jeg vet det ikke er så mange andre der. Går helt greit! Er mitt i en slanking, så det går mye i ufarlige matvarer som knekkebrød, lettost, salat, frukt, bær og grønt! God klem <3

      1. Lurt å vurdere klokkeslett for handling. Bra jobba! Noen av de varene du nevner kan det jo kjøpes inn mye av også. Holder seg godt. Lykke til med diett 🙂 Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg