På tirsda`n vart det vaffeldag…..

Noen planer legges for tida, men ikke de helt store.
På tirsdag denne uka hadde jeg som den største planen å vaske bilen 😉 Og det fikk jeg gjort.
Det skjedde mer også denne tirsdagen 😉

Det hadde hopa seg opp att….

Det kan fort “hope seg opp” med ting. Det kan gjelde så mangt. Men akkurat nå hadde det hopet seg opp med melkeprodukter i kjøleskapet.
Det er vel kanskje ikke det verste som kan skje…..

Jeg drikker ikke søtmelk. Liker det ikke lenger. Kefir- og kulturmelk er godt. Og yoghurt.
Av og til kjøper jeg en liter med melk enten på grunn av gjester som kommer, eller at det trengs i en matrett.

Så sto denne gamle melkeskvetten i kartongen sin i kjøleskapsdøra i mange dager og ventet på gjenbruk. Var gått ut på dato, men luktet ikke vondt. Å kaste mat og drikke gjør jeg helst ikke.

Så da ble løsningen?

Vaffelbildet som jeg hadde ute på Instagram Stories

Vaffeldag på en tirsdag. Og opprydding i kjøleskapet. Hva mer fantes der inne som kunne passe i vaffelrøra, mon tro?

Litt av hvert:

  • Altså lettmelk
  • Litt gammel cottage cheese
  • En halv boks med rømme
  • En skvett med matfløte
  • En desiliter med gammel kremfløte.

Det var meieriproduktene. Blir ikke vafler av dette alene. Fram med mer:

  • Egg
  • Hvetemel
  • Salt
  • Resten av en pose med brunt sukker
  • Olje
  • Resten av en pose med havregryn

Innholdet kan variere

Dette skal bli vaffelkos

“Man tager hvad man haver”, blir mottoet, og det fungerer som regel. Det var forfatteren  Hanna Winsnes som uttalte dette. Hun var kokebokforfatter blant annet.

Vafler her i huset blir aldri like fra gang til gang.
Kunne vel hatt oppi både kardemomme, vaniljesukker og bakepulver, men det ble ikke sånn denne gangen.

Og smakte det?

Så klart at det smakte. Nystekte, lunkne vafler blir aldri feil.
Og til disse måtte det bli rørt jordbær fra fryser`n, som jeg hadde tint på forhånd.

Og for å gå enda mer i detalj, kan jeg fortelle at denne vaffelproduksjonen foregikk mens jeg ventet på at bilen skulle bli ferdig vasket 🙂

Tidligere, relaterte innlegg 😉

Hadde et innlegg om bilvaskinga også, i disse agurktider, og det kan du lese  HER.

Jeg har skrevet om vafler tidligere. Det kan du lese om HER.
Og så skrev jeg en gang om den offisielle vaffeldagen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg