Lurer du på hvordan det går med boligjakten min?

Det er lenge siden jeg har skrevet noe om boligjakt, visninger og budrunder. Det er naturlige årsaker til det. 

Etter en meget stille periode et par måneder på grunn av sommer, hagler det nå igjen inn med meldinger på telefonen. Det er varsler om boligannonser på Finn.no.

Jeg har lagt inn mine kriterier på søk der, sånn at jeg kun får relevante annonser.
Jeg har allikevel utvidet søket litt for ikke å miste noe viktig.
Da blir det en del som ikke er aktuelt.

Du kan lese et tidligere innlegg om mine kriterier.

Jeg lagrer de mest aktuelle i “mine favoritter” inne på Finn, og ser nøyere på dem senere.
Så blir det ny utsiling. Noen slettes, og andre beholdes for videre sjekking.

I vår og på begynnelsen av sommeren var det en del jobbing med dette. Studerte annonser nøye. Noterte visningsdatoer i kalenderen. Dro på visninger, og var også med på 5 budrunder!

Jeg fikk ingen av dem. Forresten. Jeg kunne ha fått en av dem på forkjøpsrett, men ombestemte meg i siste liten, da det var noe som ikke passet for meg der allikevel.

Fra museet på Domkirkeodden. Kokebokhuset.

For å oppsummere, kan jeg gi deg noen av  innleggene om vårens boligjakt her:

  1. Det ble sådd et frø, men gror det?
  2. 2 skritt fram og 1 tilbake
  3. Om visning og budrunde og slikt….
  4. 1, 2, 3….på det fjerde skal det skje…

Hvis du klikker deg inn på disse, får du sett hvordan prosessen har vært hittil.

Hvis du vil vite enda mer, kan du åpne fanen øverst som heter kategori, og der finner du:
Bolig, hjem og økonomi.

 

Ønsk meg gjerne lykke til videre 🙂

Det må da snart løsne?

Skal ikke stresse, for har ikke dårlig tid.
Jeg bor godt her jeg er….

På bildet ser du inn gjennom vinduet på Kokebokhuset på Domkirkeodden. Litt eldre hus enn det jeg har tenkt å bo i……

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Masse lykke til 😀 En spennende prosess det der, men som har sine sider. Er i alle fall en flott anledning til å få gått gjennom alt og ryddet skikkelig 😀

    2. Har lest gjennom alle innleggene om boligjakt! Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver om nomaden som lett omstiller seg. Det har hendt at det har vært vondt for meg å flytte, men det har ikke handlet om selve boligen. Det har dreid seg mer om omstendigheter rundt flyttingen. For min del er det ikke aktuelt å kjøpe noe nå. Jeg har ikke fast inntekt, så det må vente. Ikke vet jeg om det er i Oslo jeg skal bo heller. Liker den friheten jeg har nå, sjøl om det er litt skummelt at det er såpass mye som “flyter”. Lykke til i din boligjakt! Når det rette dukker opp så får du tilslaget, enten det er i Oslo eller et annet sted! Hadde vært moro å hilse på deg en gang du er “Innafor”! 🙂

      1. Så bra! Takk. Så hyggelig kommentar! Artig å høre din opplevelse av flytting. Ikke alltid lett, nei. Lykke til i din nye leilighet, som du akkurat har flyttet inn i 🙂 Håper du vil trives der og får bo der lenge…. Og tusen takk for lykkeønskning angående boligjakten min. Litt for spennende noen ganger….. Og ja, hadde vært hyggelig å treffes!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg