1, 2, 3…..på det fjerde skal det skje…..

 

Ja, kanskje det? Den gamle regla kan forhåpentligvis gjelde for meg også. Altså 1, 2 , 3 og på det fjerde skal det skje?

Kom på det i dag da jeg tenkte over det prosjektet jeg holder på med, som det jobbes med litt i sånn berg-og-dalbane-tempo. Sakte oppover og fort nedover. Det er de annonsene på Finn.no, du vet. Har skrevet mange innlegg om det i det siste.

Det er moro å se på boligannonser. Kan få mye tips til innredning også der. De er så fint styla, de fleste.
Så legger jeg de interessante i egen mappe, som jeg sa tidligere, og studerer dem av og til. Følger selvsagt med på visningsdato på de som er skikkelig interessante og gjør meg notater.

Har drevet med det bare et par måneders tid. Har jo vært på noen visninger også, som du vet, du som har lest tidligere innlegg.

Jeg har til og med vært i 3 heftige budrunder. Ja, det er skikkelig heftig. “Tapte” alle tre.

Men jeg har lært mye av dette, og kommer til å bruke lærdommen i neste runde, den gang det måtte komme. Det gjelder både budrunde og lokalkunnskap. Lærer veldig mye om områder bare ved å studere kart, Google-street og flyfoto. Å være fysisk til stede i områdene er selvsagt best.

Så med en stille periode nå, venter jeg bare på runde fire. Jeg har heldigvis god tid. Tar det som det kommer…..om det så blir om en måned eller om et år…..eller….

Men for meg som er systematiker og liker å ha en viss kontroll, er det vondt å ikke vite hva som kommer i markedet senere! Hvem er i ferd med å legge ut en leilighet som kan passe for meg, og når vil det skje? Skulle vært synsk……

Så da satser jeg på denne: 1, 2, 3 og på det 4. skal det skje 😉

HER kan du forresten lese ett av innleggene mine om emnet.

Tar meg en kopp te så lenge, jeg…….Telle sauer…1, 2, 3….

 

 

6 kommentarer
    1. 😀 Artig innlegg! Forstår deg godt jeg, for jeg må også ha litt kontroll på ting som skjer, også er jeg utålmodig når jeg først har bestemt meg for noe.
      Lykke til, og jeg venter spent på fortsettelsen. ::)

    2. Du kan ta kontakt med meglerfirmaene og spørre om de har noe som kommer for salg. Noen selgere gir beskjed tidlig og noen av dem igjen ser på det som sparte utgifter dersom de slipper å betale for annonsering og visninger. 😉 Krogsveen på Hamar opererte sånn iallefall på slutten av 2000 tallet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg